ADV: Cursus Mobile Marketing 2 juni 2009

14 mei 2009, 08:13

{title}

Hoe gebruik ik mobiele toepassingen in mijn marketingstrategie?

Consumenten zijn steeds moeilijker te bereiken via traditionele marketingmethoden. Het interactieve karakter van mobile marketing biedt uitkomst omdat het mogelijk is om overal en altijd een-op-een met consumenten te communiceren. Deze vorm van marketingcommunicatie gaat veel verder dan zenden alleen. De consument kan direct reageren. Met mobile marketing bereikt de marketeer de consument letterlijk in diens binnenzak.

Op deze eendaagse cursus leer je de achtergrond van mobile marketing. Niet alleen wat het precies is maar ook wat je ermee kunt en hoe je strategisch aan de slag kunt. Aan de hand van diverse mobiele campagnes word je op praktische wijze op de hoogte gebracht van alle trends en mogelijkheden. Schrijf je hier in!

De volgende onderwerpen komen aan bod

  • Wat is het
  • Cijfers en statistieken
  • Hoe stem ik af met online en offline (crossmediaal)
  • Handsets
  • Besturingssystemen/platforms
  • Mobiele websites
  • Mobiele applicaties (downloadable
  • Marketingcampagnes
  • Trends en visie

Voor wie is deze cursus geschikt

Marketeers, communicatieprofessionals, sales, business development en management

Wat weet je/kun je aan het einde van de dag

  • Alle basisbegrippen binnen mobiel internet
  • Kennis van alle relevante marktcijfers en -ontwikkelingen
  • Kennis van concrete toepassingen en tools binnen mobiel internet
  • Succesvolle en recente praktijkcases incl. kosten-baten analyse
  • Inzicht in het ontwikkelen van een plan voor een mobiele campagne

Docenten

Martijn Pannevis (bestuurslid Mobile Monday Amsterdam)

Martijn Pannevis is gepassioneerd internet professional. Hij is geïnteresseerd in crossmediale internet toepassingen. Als specialist op het gebied van mobiele technologieën is hij bestuurslid van Mobile Monday (MoMo).

Yuri van Geest (bestuurslid Mobile Monday Amsterdam)

Yuri van Geest is een expert op het gebied van mobile en wireless en is een van de oprichters van Mobile Monday (MoMo) en het Android Development Camp Amsterdam (ADCA) alsmede drijvende kracht achter Vodafone Mobile Clicks en het Vodafone Mobile Widget Camp. Als jurylid is hij onder meer actief in de SpinAwards Mobile jury.

Schrijf je hier in!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!