SparkCast: Interview met Tim O’Reilly

10 mei 2009, 06:42

{title}Tijdens de ETech Conference in San Jose sprak ik exclusief met niemand minder dan Tim O’Reilly. Een unieke kans, want Tim geeft bijna nooit interviews. Tim is de oprichter en organisator van de Emerging Technology Conference 2009. Ook staat hij bekend als de uitvinder van Web 2.0. Hiermee behoort Tim tot de meest gevraagde sprekers ter wereld.

In het mei-nummer van Tijdschrift voor Marketing staat het interview. ‘De grootste uitdaging is de illusie dat een economie alleen kan bloeien door te groeien’, zegt hij tegen marketeers. O’Reilly beschrijft de grootste uitdagingen van onze generatie in de 21ste eeuw. Denk aan thema’s als duurzaamheid, co-creatie, mileu en creatie. Ook geeft O’Reilly een aantal mooie voorbeelden over toepassingen van sensor technology, een van de belangrijkste thema’s tijdens de ETech.

Beluister of download het interview HIER (mp3, Engels).

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!