Een op drie smartphonegebruikers gevoelig voor mobile ads

1 mei 2009, 08:01

{title}Uit onderzoek van Universal McCann blijkt, dat meer dan een derde van de ‘high-use smartphone users’ reageert op mobiele advertenties. Aan het onderzoek deden 1800 respondenten mee, een smartphonegebruiker wordt in het onderzoek gedefinieerd als iemand die tenminste een keer per dag mobiele content download. Via: Mediaweek, MC en MarketingVOX.

Smartphone gebruikers klikken op advertenties (53 procent), vragen om meer informatie of vragen een coupon op (35 procent) of kopen via hun smartphone (24 procent). ‘Mobile technology has shifted the focus away from ‘wireless online’ to being a highly personal, customized medium” concludeert Graeme Hutton, Director of Consumer Insights bij Universal McCann.

Van de respondenten zegt 82 procent hun smartphone te gebruiken op het werk. 81 procent gebruikt de telefoon tijdens het winkelen. Een op de zeven minuten van mediaconsumptie vindt tegenwoordig plaats op een mobiel apparaat. Zes van de tien consumenten verwacht hun mobiele internetgebruik significant te zien stijgen de komende jaren.

Graeme Hutton van Universal McCann:

‘Smartphone users are reaching for their devices to help answer unmet needs. Services that don’t have dedicated mobile formats are going to miss out on this huge and continual media consumption shift.’

Bij de uitkomsten van dit onderzoek mag wat mij betreft opgemerkt worden, dat het hier gaat om ‘heavy users’. Het gebruik van mobiel internet onder deze onderzochte groep, is dus geenszins representatief voor de rest van de consumenten in de VS. Een early adopter of heavy user klikt niet als een doorsnee consument.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Marianne van de velde

    Ja lekker dit. Een media bedrijf dat een onderzoek doet. En natuurlijk eenerg ideale uitkomst voor deze bedrijfstak die eigenlijk totaal overbodig is in het huidige media landschap en horger opgeleide marketeers. Media inkoop is iets dat veel voordeliger en effectiever kan als bedrijven dit zelf doen. Zeker beter dan een bedrijf als UniversalMcCann wat toch elk jaar als slechtste bureau wordt uitgeroepen.


    1 mei 2009 om 09:03
    josti

    Mee eens,

    Wat een flauwekul dit onderzoek.

    Laat bedrijven zelf eens onderzoeken hoe overbodig dit soort media inkoop bedrijven zijn.


    3 mei 2009 om 07:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!