• Mobile
    wordt gesponsord door

Een op drie smartphonegebruikers gevoelig voor mobile ads

Een op drie smartphonegebruikers gevoelig voor mobile ads

{title}Uit onderzoek van Universal McCann blijkt, dat meer dan een derde van de ‘high-use smartphone users’ reageert op mobiele advertenties. Aan het onderzoek deden 1800 respondenten mee, een smartphonegebruiker wordt in het onderzoek gedefinieerd als iemand die tenminste een keer per dag mobiele content download. Via: Mediaweek, MC en MarketingVOX.

Smartphone gebruikers klikken op advertenties (53 procent), vragen om meer informatie of vragen een coupon op (35 procent) of kopen via hun smartphone (24 procent). ‘Mobile technology has shifted the focus away from ‘wireless online’ to being a highly personal, customized medium” concludeert Graeme Hutton, Director of Consumer Insights bij Universal McCann.

Van de respondenten zegt 82 procent hun smartphone te gebruiken op het werk. 81 procent gebruikt de telefoon tijdens het winkelen. Een op de zeven minuten van mediaconsumptie vindt tegenwoordig plaats op een mobiel apparaat. Zes van de tien consumenten verwacht hun mobiele internetgebruik significant te zien stijgen de komende jaren.

Graeme Hutton van Universal McCann:

‘Smartphone users are reaching for their devices to help answer unmet needs. Services that don’t have dedicated mobile formats are going to miss out on this huge and continual media consumption shift.’

Bij de uitkomsten van dit onderzoek mag wat mij betreft opgemerkt worden, dat het hier gaat om ‘heavy users’. Het gebruik van mobiel internet onder deze onderzochte groep, is dus geenszins representatief voor de rest van de consumenten in de VS. Een early adopter of heavy user klikt niet als een doorsnee consument.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ja lekker dit. Een media bedrijf dat een onderzoek doet. En natuurlijk eenerg ideale uitkomst voor deze bedrijfstak die eigenlijk totaal overbodig is in het huidige media landschap en horger opgeleide marketeers. Media inkoop is iets dat veel voordeliger en effectiever kan als bedrijven dit zelf doen. Zeker beter dan een bedrijf als UniversalMcCann wat toch elk jaar als slechtste bureau wordt uitgeroepen.

    geplaatst op
  • Mee eens,
    Wat een flauwekul dit onderzoek.
    Laat bedrijven zelf eens onderzoeken hoe overbodig dit soort media inkoop bedrijven zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.