Idealize: Zelf aan de slag met Augmented Reality

29 april 2009, 05:38

Augmented reality is aan het doorbreken, zie dit prachtige verhaal van Maarten Lens-Fitzgerald van gisteren (’De Augmented Reality Hype Cycle’). In dat verhaal keek Maarten vooruit, in het filmpje hierboven zijn we terug in het hier en nu. Want op de website Livingsasquatch.com kun je als gebruiker zélf aan de slag met Augmented Reality. Dat kón natuurlijk allang (zie ook: ‘Ray-Ban Virtual Mirror: Zo gebruik je augmented reality!’), maar nu gaat het om het maken van een filmpje, die je weer kunt delen via Twitter en Facebook. Via, en meer op: Idealize.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Lisa

    Dit is waanzinnig.

    Super leuk om bijvoorbeeld ook met producten te doen.

    Vreemd dat hier niemand een reactie op schrijft terwijl dit marketing technisch vele mogelijkheden zou kunnen bieden.

    Je moet natuurlijk wel een beetje oop de hoogte zijn van techniek en niet enkel een Twitter gelovige zijn.


    1 mei 2009 om 05:39
    marleen

    Hallo,

    Na het boekje marketingfacts gelezen te hebben en al ongelofelijk veel tijd doorgebracht te hebben op het internet over dit onderwerp, vraag ik me af of jullie me misschien op weg kunnen helpen.

    Voor mijn stage bij een culturele instelling willen we proberen te realiseren dat als iemand zijn mobiele telefoon voor een bepaald kunstwerk houdt hij dan extra info over de kunstenaar ed ziet. Misschien zelfs een filmpje van het maakproces. Nu kan ik heel veel informatie vinden over het principe van AR maar het daadwerkelijk toepassen ervan niet (helemaal niet voor een computerleek als ik). Mijn vraag is of iemand misschien handige tips of sites heeft die me een heel eind op weg kunnen helpen om dit te realiseren.

    Groetjes Marleen


    3 februari 2012 om 09:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!