• Mobile
    wordt gesponsord door

‘50 procent heeft mobiel internet; 40 procent gebruikt het’

‘50 procent heeft mobiel internet; 40 procent gebruikt het’

{title}Bijna de helft van de Nederlanders, 49%, heeft internet op zijn mobiele telefoon. Maar toegang leidt niet altijd tot gebruik. Van de bezitters van mobiel internet is 60% nog nooit online geweest. Het blijkt uit een persbericht, verstuurd naar aanleiding van onderzoek van Ruigrok | Netpanel, gepresenteerd tijdens de Dialoog Marketing Beurs in Utrecht. Marja Ruigrok: “Wij Nederlanders zijn nog steeds bang voor hoge kosten, we vinden het niet nodig en we vinden het schermpje te klein”.

Volgens het onderzoek zijn email (53%), het nieuws (49%), Google (48%) en het weer (47%) het meest populair onder mobiele internetgebruikers. Dat email zo populair is heeft volgens DM Interface Directeur Business Development Pieter Stroop gevolgen voor emailmarketing:

Stroop: ‘De toename van PDA’s, iPhones en Blackberries naast andere smartphones en mobieltjes betekent een uitdaging voor designers en ontwikkelaars die bij hun ontwerpen rekening moeten houden met een kleiner scherm, met lagere resolutie, en aan andere emailclients, maar die er tegelijkertijd ook goed moeten uitzien op een laptop. Want ga er maar van uit dat gebruikers van mobiel ook de email nog op hun eigen laptop zien. Tel daar nog de fabrikanten bij op die HTML eigenhandig omgooien naar text zonder de tekst-versie van Multipart te gebruiken, en je beseft dat er veel tijd in optimalisatie gaat zitten voor iedereen die professioneel met email marketing bezig is.’


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Interessant...
    Ik vraag me af wat de cijfers in België zijn. Ik verwacht een stuk lager, aangezien de marktpenetratie van die "smartphones" een stuk lager ligt + de abonnementskosten zijn nog altijd erg hoog.

    Hopelijk evolueert de mobile-internet trend nu eindelijk eens in een versneld tempo...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.