Rusland’s ‘Fiber to the roof’: 1 miljoen glasvezel klanten in 2 jaar

22 april 2009, 07:14

Als je in Rusland rondloopt is Beeline.ru een zeer herkenbaar, hip merk. Met 10 miljard omzet en 50 miljoen mobiele telefoons zijn ze aan het vechten om de eerste plaats in een markt met 125% penetratie. Beeline levert verder breedband met als meest opmerkelijke product het ‘Fiber from rooftop to rooftop’. Met deze dienst schieten ze glasvezel van gebouw naar gebouw. Alexi Subbotin (zie bovenstaande video) werkte aan deze vinding mee: in 2 jaar zijn hiermee 7.5 miljoen families aangesloten en hebben ze 1 miljoen klanten met 100mb connectie voor $15 per maand.

De huidige crisis vindt Subottin een ‘Rainy day’ vergeleken met de 75 procent daling van de rubel in 1998 waarbij 50 procent van de bedrijven failliet gingen, banken faalden en de regering wodka dronk. We bezoeken Beeline tijdens onze Rusland2009.nl-reis van 15-21 juni met 20 new media execs onder leiding van Gerard Dielessen, directeur NOS.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!