Nederlandse Half-Life 2 korte film scoort op internet

Nederlandse Half-Life 2 korte film scoort op internet
, Ubisoft
@CemYildiz

Op Games.Blogo plaatste ik vorige week al een bericht over ‘What’s In The Box?’, een Nederlandse korte film met als inspiratiebron de game Half-Life 2. De korte film werd op 13 maart 2009 op YouTube geplaatst en is sindsdien bijna 450.000 keer bekeken. Vooral de massale aandacht van de gamepers en de online game community (die is erg groot) heeft hier aan bijgedragen.

De korte film is geproduceerd door de Nijmeegse studenten Tim Smit en Steven Roeters en heeft naast de game Half-Life 2 ook invloeden uit TV-serie Lost en speelfilm 28 Days Later. De officiële website van What’s In The Box? wekt de indruk dat het niet bij deze ene film zal blijven en dat we binnenkort meer episodes kunnen verwachten. Al met al een bijzonder knap staaltje werk, imho!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Ik was enorm verbaasd toen bleek dat dit 'slechts' een kleine productie is van twee studenten en niet een trailer van een nieuwe game o.i.d. De sfeer is geweldig en de grafische effecten enorm goed. Ik hoop dat we meer van deze jongens gaan zien want ik vind 't super!

    geplaatst op
  • Een briljante film! Het zou mij wel heel erg verbazen als hier niet veel meer achter zit dan men nu denkt. Zie ook de opsomming van facts en theorieën in dit forum topic: http://forums.unfiction.com/forums/viewtopic.php?t=27633&start=30

    geplaatst op
  • 2 studenten?? MFG!! geweldig.. Mooi dat technologie beschikbaar is voor iedereen..

    geplaatst op
  • Super filmpje..
    Echt sprakeloos van de technologie en de details!
    Alleen jammer van de actie momenten die verslapen de special effects een beetje..

    maar alsnog een productie van studenten amazing!
    zeg me welk progamma ?

    geplaatst op
  • @Niels: bedankt voor de link! Dat gaat wel heel erg diep :) Ik ben erg benieuwd of er inderdaad een bedrijf/merk achter zit. Zo ja, dan is het een briljante campagne. Zo niet, dan blijft het een geweldige korte film.

    geplaatst op
  • Was net een interview bij DWDD met de maker.. Kosten waren dus 150 euro om dit te maken..

    geplaatst op
  • Tussenstand 9 april: Aantal keren bekeken = 1.047.543! Amerikaanse filmmaatschappijen schijnen in de rij te staan. Top voor de makers! Als ze hem op http://www.zideo.nl zetten verdienen ze er ook nog geld mee...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.