Gratis masterclass copyright in het digitale tijdperk

17 maart 2009, 07:26

Iedereen die Marketingfacts een beetje volgt weet dat we het laatste jaar met enige regelmaat hebben geschreven over de Auteurswet en dat afgelopen jaar de Stichting Copyright & Nieuwe Media is opgericht. Velen vinden de Auteurswet niet meer van deze tijd. Onlangs is dan ook het toevoegsel ‘1912’ geschrapt uit de titel van de Auteurswet, om hem aan te passen aan de moderne tijd. Maar is de Auteurswet ook werkelijk modern genoeg voor de nieuwe economie en nieuwe media?

ICT-jurist en collega-blogger Arnoud Engelfriet bespreekt tijdens de gratis masterclass copyright in het digitale tijdperk op 9 april aan de hand van prikkelende voorbeelden de belangrijkste rechten en plichten uit de Auteurswet. Hoe mag je werk van anderen hergebruiken, waar moet je rekening mee houden en wat kunnen de gevolgen zijn als je je niet aan de wet houdt? Een belangrijk deel van het college is Creative Commons, de nieuwe manier van werken met auteursrechten. Met Creative Commons sta je mensen juist toe je werk te hergebruiken. Hoe kun je daarmee uit de voeten? Tijdens de masterclass zal componist en sounddesigner Marco Raaphorst in gaan op Creative Commons en praktijkvoorbeelden geven van de creativiteit van prosumenten in een sharing economie. Aansluitend op de Masterclass Copyright vindt het MINDZ | Easter Meetup plaats.

Interesse om er bij aanwezig te zijn? Je kunt je inschrijven via mindz.com!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Ter info, de Masterclass is op 9 april bij Seats2meet in Utrecht van 15 tot 17 uur!


    17 maart 2009 om 08:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!