Winnaar Nationale Marketing Strijd 2009: Born with ID

18 februari 2009, 18:31

{title}

De Nationale Marketingstrijd 2009 is nu beslist. Het was een zinderende finale, daar in Hotel Van der Valk Maastricht (zie ook: ‘Nationale Marketing Strijd 2009 Dag 1’). De winnaar is team Born with ID. Jurylid namens MarketingTribune Wendy van Esveld: “De vier finaleteams hadden allemaal op hun eigen manier een sterk concept. Born with ID had een hele goede presentatie. Zij hadden als enige een totaal andere insteek dan de anderen, omdat zij de kinderen van de doelgroep wilden bereiken. Dat zag je bij geen ander team terug.”

Van Esveld vervolgt: “Bij team Kweek vond ik het opvallend, dat ze als team in veel begeisterung en passie lieten zien. Dat kwam er bij de eindpresentatie niet helemaal goed uit. Stormy Brains had een theoretisch goed onderbouwd verhaal, hun presentatie vond ik geweldig. Ze blonken uit in creativiteit. Het concept van +31, Document your Life, vond ik ijzersterk. De uitwerking was minder. Dit was meer een productinnovatie.”

Juryvoorzitter Jeroen Siegerink, manager E-Business Print bij TNT Post, over het winnende plan:

“Born with ID zette op een bijzondere manier de kind-ouder-relatie centraal. Het team had een juiste focus op sales en onderbouwde dit met enkele actuele trends. En daarbij kozen ze een relevant en herkenbaar fotomoment, de vakantie.”

Voorzitter Anya Galama van de NMS:

“De Nationale Marketingstrijd is aan de ene kant een kans voor studenten om hun kennis over marketing met elkaar te meten en bedrijven te leren kennen. Aan de andere kant is de NMS een kans voor bedrijven om deze studenten te ontmoeten.”

Zie hieronder een overzicht van de foto’s die op Flickr getagged zijn met “nms”. Heb je foto’s gemaakt, en ze niet op die manier getagged? Doen!

Uit het persbericht, achtergrond:

De Nationale Marketing Strijd (NMS) is een jaarlijks terugkerend evenement voor academische marketingstudenten die zich in de laatste fase van hun studie bevinden. De organisatie daagde dit jaar onder het thema “What’s your ID?” studenten uit te komen met vernieuwende ideëen en creatieve manieren van personal branding. Deelnemers werden in verschillende workshops en cases van sponsoren als TNT, Philips, DSM, Unilever, L’Oréal, T-Mobile, Océ, VODW Marketing, Fairchild en Alice getest op hun strategisch inzicht, creativiteit en gevoel voor de markt. De NMS wordt elk jaar georganiseerd door de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.). De M.A.N. is een samenwerkingsverband van de marketing studieverenigingen van Amsterdam, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam en Tilburg.

Over de NMS en het gebruik van nieuwe media tijdens het event:

Voor de eerste keer werd op het event geëxperimenteerd met nieuwe communicatievormen. Op verschillende momenten was op schermen en online middels tekst (twitter en sms) en beeld (mms en mobypicture) live de strijd te volgen. Om de dag vanuit verschillende deelnemersperspectieven te verslagen. Nokia stelde hiervoor haar nieuwste toestellen beschikbaar.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mgvandenbroek

    @Pim: Dank voor de toevoeging. Polle ook, in het persbericht. Maar nu is het vereeuwigd. Hebt een fijn feest, daar!!!


    18 februari 2009 om 19:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!