Annie.nl: Gedistribueerd callcenter met 60% gehandicapten
De site Annie.nl (‘Het andere callcenter’) is gestart als een gedistribueerd call center. Mensen konden via internet, thuis, in een web applicatie werken. Een goed gebruik van slimme technologie zodat mensen konden werken waar en wanneer ze maar wilden. Het bedrijf draait prima met nu 500 werknemers waarvan 60 procent uit onder anderen de WAO komt en nu, zonder uitkering, productief zijn. Wat opvalt, is dat ruim de helft toch een paar keer per week naar het bedrijf komt voor de sociale contacten, opleiding en om ‘te voelen wat er speelt’. Op 1 februari bestaat Annie tien jaar. Hierboven een gesprek met Anna Kroodsma, de directeur van Annie Connect.
super leuk, een voorbeeld van “het nieuwe werken” dit spreekt me heel erg aan. via Internet, computer en telefoon werken. blijkt uit haar gesprek dat het ook qua techniek niet eens een issue is. We gaan dit steeds meer zien, werken van af huis is de oplossing voor millieu en verkeers problematiek. En dan het succesvol inzetten van arbeids ongeschikten is natuurlijk al helemaal een maatschappelijk verantwoorde keuze.
Briljant. Dat zouden meer mensen moeten doen!
@ auke
Econonomisch is het ook verschrikkelijk verantwoord hoor 😉 Maar je kunt in dit verband natuurlijk nooit spreken van arbeidsongeschikten. Zelfs Jean-Dominique Bauby, die alleen nog één oog kon bewegen, bleek nog in staat te werken, en schreef een goed boek.
Annie staat in de customer service-scene al een paar jaar bnekend als een enorm succesnummer en won al de nodige vakprijzen. Vooral het gevoelg van slim ondernemerschap, authenticiteit, creativiteit, pret en een open mind voor technologische vernieuwing en mogelijkheden. Zo’n MT-duo als Anna en Leo Dijkgraaf kom je niet iedere week tegen
Kijk, zo kan het ook.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!