De voorspellingen voor 2009 van eMarketer

18 december 2008, 05:54

eMarketer doet wel vaker voorspellingen, de vraag is in hoeverre ze raak schieten met al die onderzoeken. Wat mij betreft is eMarketer wel een betrouwbare bron, die ik veel raadpleeg. Al is het maar om op de hoogte te blijven van de laatste trends, met veel cijfers: prettig.

Gisteren verscheen dit overzicht: ‘eMarketer’s Predictions for 2009’. Verschillend analisten van eMarkerter geven voorspellingen over 2009. Waar gaat het heen met online ad spending? Hoe zit het met ‘multicultural ads’. Hoe verloopt de groei van retail e-commerce. Hoe gaat e-commerce zorgen voor omzet bij social networks? En de traditionele media? ‘It continues hurting.’ Alsjeblieft. Met de groeten van eMarketer.

{title}

Over zoekmachinemarketing schrijven ze bij eMarketer:

Search marketing spending will grow by 14.9% in 2009, to $12.3 billion. Search marketing is not recession-proof, but it is recession-resistant. Two basic assumptions support this eMarketer projection. Search is highly measurable, so it will maintain its place in many budgets and increase in some others, as advertisers look for secure and effective methods to combat fear in an economic meltdown.

Lees het hele artikel hier op de site van eMarketer.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!