Gouden Loeki uitreiking in nieuwe jas

16 december 2008, 11:07

{title}Naast de verkiezing van website van het jaar is het rond deze periode ook weer tijd voor de beste tv-commercial van het afgelopen jaar! De Ster Gouden Loeki verkiezing betrekt het Nederlandse publiek actief bij reclame. Nederlanders hebben door de verkiezing een stem in wat beste of mooiste televisiecommercial van het jaar is. Dat werkt: Nederland stemt de afgelopen jaren op Stergoudenloeki.nl massaal op favoriete televisiecommercials.

MarketingTribune organiseert een schaduwverkiezing voor marketeers om te zien of die bij een andere winnaar uitkomen dan het publiek. Kies je eigen winnaar op Stergoudenloeki.nl en mai deze vervolgens ook door aan de redactie (redactie.mt@lenthe.nl). De uitslag van de schaduwverkiezing staat vrijdag op site van MarketingTribune.De Ster doneert overigens een euro aan de Serious Request-actie van 3FM voor iedere stem die donderdag 18 december tijdens de live finale van de verkiezing wordt uitgebracht. Die finale is vanaf 20:30 uur op Nederland 1.

Live Show

De liveshow op Ned 1 is in een nieuw jasje gestoken. Speciaal voor de show creëerde Frank Houtappels, scenarist van o.a. Koefnoen en Gooische Vrouwen, de Familie de Vries. Gerenommeerd acteurs Nelly Frijda, Anneke Blok, Cees Geel en Medi Broekman kruipen in de huid van deze doorsnee Nederlandse familie. De presentatie is in handen van Caroline Tensen.

Het Nederlandse publiek kan tijdens de live-uitzending haar stem uitbrengen op één van de finalisten. Op meerdere momenten worden de kijkers opgeroepen om te stemmen. Als hoogtepunt van de live uitzending is de uitreiking van de belangrijke publieksprijs: Welke commercial krijgt van de kijker de meeste stemmen en gaat naar huis met de Ster Gouden Loeki 2008?

Welke commercials wonnen eerder een Gouden Loeki?

De eerste Ster Gouden Loeki was die voor de beste commercial van 1995. Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM “Zwaan” (1995), Rolo “Olifant” (1996), Melkunie “Bommetje” (1997), Calvé Pindakaas “Goal!” (1998), Gouden Gids “Haai” (1999) en Dommelsch “Archeoloog” (2000), Centraal Beheer Achmea “Rio” (2001), Calvé Pindakaas “Voetballertje” (2002), Amstel “Klussen” (2003), Centraal Beheer Achmea “Leeuw” (2004), Planet Internet “Nieuwe Technieken” (2005), Centraal Beheer Achmea Äcupunctuur” (2006). In 2007 was KPN met “Goeiemoggel” de grote winnaar. Heel Nederland bezigde de taal van de afdeling Transploft.

Paulo Lopes
Key Account Manager bij Habbo.nl

7 jaar ervaring in Muziekindustrie en inmiddels 6 jaar werkzaam in Online!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Paulo Lopes

    @Henri

    Mooi overzicht ! En mooie website.

    Thanks


    17 december 2008 om 09:39
    ADHD

    22 dec half negen inplaats van 18?

    Groet tc


    9 december 2011 om 17:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!