Originele kerstcampagnes 2008

Originele kerstcampagnes 2008

{title}In 2005, 2006 en 2007 verzamelden we hier voorbeelden van online kerstkaart-campagnes die nét even wat origineler zijn dan alle standaard kaarten. Daar krijgen we er immers al meer dan genoeg van binnen…

Daarom ook dit jaar weer de oproep: Wie heeft een leuke, originele of bijzondere kerstkaart ontvangen? Plaats hm in de reacties!

Het enige noemenswaardige voorbeeld die ik dit jaar ontvangen heb is een leuke campagne van Holy Cow!. Klik op ‘meer’ voor de uitwerking.

De crossmediale nieuwjaarswens van Holy Cow! is een drie-trap en bestaat uit een:

1. Gepersonaliseerde e-mail aan relaties van Holy Cow!

{title}

2. Gepersonaliseerd filmpje inclusief online controle op contactgegevens (na afloop van het filmpje kom je op een pagina waarop je je gegevens kunt controleren). Onderstaand filmpje is mijn variant, met mijn naam erin verwerkt. Het filmpje zat oorspronkelijk in een webpagina met opmaak, maar heb ik hieronder even los geplaatst.



3. Gepersonaliseerde postmailing met Xinjun Bing

{title}

De campagne is alleen naar klanten en relaties verzonden en heeft (bewust) geen virale werking. De makers van dit mooi’s zijn Holy Cow! (idee/concept), Karel (script), Sierd (art direction), Michel (camera) en Webcontent (techniek). Voor de mensen die de mailing misschien nog open moeten maken zal ik (nog) niet verklappen wat de ‘Xinjun Bing’ precies is ;)

Nogmaals de oproep: Heb je een leuke, originele of bijzondere kerstkaart ontvangen? Plaats hm in de reacties!


Delen

0
0


Er zijn 29 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.