Emerce Insight: Niki van Wijk over Life Cycle Marketing

Emerce Insight: Niki van Wijk over Life Cycle Marketing


Gisteren was ik samen met Matthijs van den Broek op Emerce Insight Travel in de IJtoren in Amsterdam. Verschillende sprekers deelden hier hun ideeën over online marketing in de reiswereld. Het publiek was een combinatie van marketeers, leveranciers en webanalytici, die allemaal op hun eigen manier iets met de reisbranche te maken hebben.

Eén van de sprekers was Niki van Wijk, hoofd e-commerce van Transavia.com. In het interview hier boven vertelt ze over de mogelijkheden, kosten, opbrengsten en toekomst van Life Cycle Marketing.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Wat ik heel duidelijk proef uit dit interview is dat Transavia heel erg zoekende is naar result based marketing (of gewoon resultaat dat beter is dan de huidige resultaten) en dit nog niet heeft gevonden in hun huidige marketing activiteiten. Klinkt leuk LifeCycle marketing maar niet vernieuwend. Dit zijn technieken die uit de (offline) sales wereld komen (Customer Marketing LifeCycle) en vaak als opdringerig worden ervaren.

    Dat Niki zegt dat hun online marketing niet direct meer mensen aanbrengt vindt ik wel een beetje eng. Gaat het dan wel goed? Hebben ze dan wel de juiste partijen intern en bureau's extern ingeschakeld. Ik hoorde een marketeer van Transavia ooit zeggen "We hebben miljoenen nodig om van Transavia een groot reis-merk te maken en dan nog weet ik niet of het mogelijk is".

    Het is natuurlijk niet makkelijk om een reis-merk op te bouwen als airline maar in mijn perspectief zeker mogelijk. Leuke case?

    Succes Niki en houdt ons op de hoogte hoe het gaat.

    geplaatst op
  • Beste Gino,

    Ik denk dat je een aantal conslusies trekt gebaseerd op onvoldoende informatie.
    Mocht je je er echt in willen verdiepen dan nodig ik je uit voor een gesprek.

    groeten, Niki

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.