Multitasken van media valt mee… of tegen?

Multitasken van media valt mee… of tegen?
{title}

Gfk Roper peilt regelmatig reclamewaardering door Amerikaanse consumenten. Hun laatste onderzoek laat zien dat digitale marketing door consumenten niet altijd wordt gewaardeerd. 54 procent vindt email marketing vervelend, 22 procent stoort zich hier meer aan dan aan andere reclamevormen. Maar online advertenties worden wel gezien als meer relevant, interessant, creatief, informatief en funny, dan e-mail en mobile advertising. Van de traditionele mediumtypen wordt de brievenbusreclame het meest irritant gevonden (52 procent) gevolgd door televisiereclame.

Het web is de nummer 1 informatiebron voor vrijwel elk onderwerp. Reisinformatie - 70 procent zoekt online, weer en verkeer - 43 procent gaat eerst online, 35 procent kiest in eerste instantie voor tv om zich te informeren. Zie ook: AdAge.

 

Sampling
Gratis produkt samples wordt door Amerikanen gezien als mees acceptabele vorm van reclame. Slechts 12 procent aan de ondervraagden zegt weleens geïrriteerd te zijn door gratis product samples.

13 procent van de consumenten geeft aan geven aan TV commercials ook daadwerkelijk te bekijken. Door het merendeel worden TV commercials niet bijzonder op prijs gesteld. 53 procent praat tijdens de break of doet wat anders (51 procent).

Multitasking
Online is een medium waarbij het zogenaamde multitasken voor de ontvangen gemakkelijk is. Wanneer consumenten online zijn gaat de aandacht vaak naar andere activiteiten zoals gelijktijdig kooken (17 procent), huiswerk (19 procent), eten (45 procent), televisie (45 procent) en telefoneren (59 procent).

Overigens valt het met het multitasken van media ook wel weer mee (of tegen?). Het grootste deel van de tijd dat media thuis worden geconsumeerd is de aandacht exclusief voor het medium dat wordt gebruikt. Dit blijkt uit de resultaten van een onderzoek van MRI naar het gelijktijdig gebruiken van media (bron: MRI’s 2008 MediaDay Study).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.