Foodlog uitgeroepen tot beste Nederlandse weblog

28 november 2008, 05:22

Foodlog beste Nederlandse weblogEerder al werd Foodlog uitgeroepen tot beste gezondheidsblog (Dutch Bloggies) en gisteravond werd in Berlijn bekend dat Foodlog is uitgeroepen tot beste Nederlandse blog in de The Best of Blog Awards (The BOBs). Een terechte winnaar omdat drijvende kracht Dick Veerman, Ailko Faber en vele andere bloggers er al jaren hun kennis over en vooral passie voor het thema etaleren. Wouter Klootwijk, één van de bloggers op Foodlog, zei ooit: “Beter dan Johannes van Dam, foodlog leeft.” En daar sluit ik me helemaal bij aan!

Voor de volledigheid het persbericht dat gisteravond is verstuurd naar de media:

Foodlog, een groepsblog over alles wat met eten te maken heeft, is uitgeroepen tot beste Nederlandse weblog tijdens de uitreiking van The Best of Blog Awards (The BOBs). Dat maakte de Wereldomroep, die de verkiezing mede-organiseert, donderdag bekend.

De titel Beste Weblog Wereldwijd ging naar het Spaanse Generación Y. Het weblog Free Opinion Venezuela won de publieksprijs.

Initiatiefnemer Deutsche Welle gaat jaarlijks samen met Radio Nederland Wereldomroep op zoek naar de beste weblogs ter wereld. De internationale vakjury bestaat uit journalisten, mediaspecialisten en weblogexperts. The BOBs werden donderdagavond in Berlijn uitgereikt. In totaal namen meer dan 8500 weblogs over de hele wereld deel aan de verkiezing. Het publiek bracht ruim 100.000 stemmen uit.

De jury koos in de categorie Beste Nederlandse Weblog voor Foodlog omdat de auteurs een grote passie voor hun thema etaleren. ,,Ze volgen de ontwikkelingen in de voedselindustrie en in de schappen van de supermarkt met een zeer kritisch oog. De bijdragen zijn doorgaans kort en krachtig geschreven, weten actuele thema’s op het gebied van voeding verder uit te diepen en leiden niet zelden tot kritische discussies onder de lezers.’‘

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    evroekel

    Dus Marketingfacts delft het onderspit? 😉

    Foodlog-crew: Gefeliciteerd, mooie en inderdaad terechte prestatie.


    28 november 2008 om 06:52
    media

    Marketingfacts is 3 jaar eerder gestart en won 3 jaar geleden diverse prijzen; nu is het Foodlog en over 3 jaar is het Arnhem Direct 😉


    28 november 2008 om 06:56
    Luc Timmermans

    He Marco,

    Gefeliciteerd, mooie bekroning van een goed blog.

    Luc


    28 november 2008 om 12:20
    Robert Lommers

    ik denk dat ik dan wel weet wie er tussen nu en 3 jaar met de prijs ervandoor gaat 😉

    van harte gefeliciteerd @foodlog


    28 november 2008 om 19:36
    dick veerman

    Dank! Maarre … die passie. Ik gebruikte het woord jaren geleden als aftiteling voor een wijnhandeltje. Tot Tiscali ‘met passie’ internetaansluitingen begon te verkopen. AH verkoopt fabrieksbrood dat met ‘passie’ door fabrieksinstallaties gebakken wordt en de Allerhande – zo zei Klootwijk het gisteren – kletst honderduit over passie waar geen mens te bekennen is.

    Laat het maar lekker en leuk leerzaam zijn. Ik hoop dat foodlog.nl verder uit kan groeien tot een interactieve kruising tussen eetjournalistiek en de Kijk. Onafhankelijk en leerzaam en daarom leuke leringh ende vermaeck.

    Doe de passie maar bij al die andere nep, we hebben motivatie zat 😉


    28 november 2008 om 23:37
    media

    @dick: passie is geen label, passie heb je of je hebt het niet en de mensen achter foodlog hebben passie. Punt. En nu niet meer zeuren! 😉


    29 november 2008 om 05:20
    dick veerman

    Nou vooruit dan 😉


    29 november 2008 om 08:37
    rjmvandiepen

    Gefeliciteerd Dick c.s.!


    29 november 2008 om 19:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!