Onder de knop 2008: NOS wint ABN AMRO New Media Award
Op Onder de knop 2008 in Bussum (zie ook dit interview met Jacques Kuyf) heeft de NOS de ABN AMRO New Media Award gewonnen. De prijs wordt uitgereikt aan de beste nieuwe media initiator (persoon of bedrijf) van een veelbelovend initiatief of baanbrekende ontwikkeling (zie ook: Broadcast Magazine)
Uit het persbericht van de NOS: ‘De nominatie is te danken geweest aan onze afdeling Nieuwe Media. Zij heeft nieuwe toepassingen en applicaties ontwikkeld op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit. Vooral tijdens de lange sportzomer met onder andere het EK voetbal en de Olympische Spelen, waarvan veel (video) content beschikbaar werd gesteld via internet en mobiel, bewees de NOS innovatief voorloper te zijn en hadden haar activiteiten relatief veel impact.’
Naast de NOS waren ook Endemol en de FD Mediagroep in de race voor de prijs. Roeland Stekelenburg, hoofd Nieuwe Media bij de NOS, nam de prijs in ontvangst. De eerste ABN AMRO New Media Award werd in 2006 gewonnen door Erwin Blom, destijds nog hoofd van VPRO Digitaal. Vorig jaar ging de prijs naar Bas Verhart (Media Republic, PICNIC).
@Guido: ik begrijp uit je reactie dat ik Roeland mag feliciteren; Roeland bij deze dus; gefeliciteerd! Inmiddels een mooi rijtje winnaars over de afgelopen jaren!
Zeker verdiend. De live streams van het EK en de Olympische spelen waren echt geweldig!