Interview Mariëlle Sijgers: Recruiter van het jaar dankzij sociale netwerken

Interview Mariëlle Sijgers: Recruiter van het jaar dankzij sociale netwerken


Mariëlle Sijgers is recruiter van het jaar geworden. Het juryrapport stelde: ‘Marielle Sijgers van Cyberdigma is geslaagd in het ontwikkelen van een zeer creatieve oplossing. Zij heeft uitermate goed aansluiting gevonden bij de leef? en denkwereld van de te werven doelgroep, is daarbij afgeweken van de gebaande paden en heeft beproefde methoden links laten liggen.’ Dat vraagt om een interview (ongeknipt, één take, dus mét interrupties).

Cyberdigma was op zoek naar aanvullend talent op het eigen team. De propositie afstudeerders een onvergetelijke zomer te bieden. Helemaal in lijn met ‘the purple cow’ van Seth Godin dus; doe iets bijzonders. Ook qua werk en banen, want ze hebben dus banen bedacht bij de talenten die zich aandienden, niet mensen gezocht voor werk dat gedaan moest worden.

Belangrijk is dat men heel erg dicht bij zichzelf is gebleven en heel authentiek hebben gecommuniceerd. Ze hebben vooral de blogosphere en alle netwerken die ze, met alle medewerkers, tot hun beschikking hebben ingezet. Van Hyves tot Linkedin, Mindz tot Frankwatching, Molblog en studentenverenigingen.

Bij deze wervingsactie is men uitgegaan van de kracht van sociale netwerken, niet alleen online. Zo was één van de statements: neem een vriend of vriendin mee naar de power meetup. Een soort ‘massa sollicitatie met een snufje Idols’. Met 20 aanmeldingen kwamen er 30 mensen opdagen. Over viraal potentieel gesproken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.