Jeroen Stoop (directeur Makelaarsland) over nieuwe en oude media

7 november 2008, 05:57

Interview met Jeroen Stoop, de directeur van Makelaarsland en winnaar van de challengers 2008 prijs van Sprout magazine. Met 3 procent van de markt en een self serving model waarin consumenten zelf een groot gedeelte van het makelaarswerk doen met een prijsmodel wat met 800 euro gemiddeld 80 procent goedkoper is dan een standaard makelaar heeft hij de markt van makelaars in Nederland sterk beïnvloed.

Jeroen praat over de achtergrond van makelaarsland, hoe de marktleiders hem probeerden te blokkeren, over zijn vorderingen in Duitsland en de mix van nieuwe en oude media die hij gebruikt.

De andere kandidaten voor de Sprout-prijs waren TomTom challenger Olivier Chevalier van Cosmic Navigation en mobiel applicatie ondernemer Geert Kolthof van Service2Media.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Patrick Nijhof

    3 jaar geleden bij de oprichting was het bedrijf innovatief en vooruitstrevend.

    Inmiddels is het makelaarslandschap danig op de schop gegaan en zijn er veel alternatieve aanbieders met een vergelijkbaar concept opgestart.

    Challenger in 2006, niet in 2008.


    7 november 2008 om 14:28
    andre

    leuk die foto van jeroen, hij staat nu alleen op het zinkende schip de makelaars uit te zwaaien!

    hij staat nu nog op de laatste drijvende stukken van zijn gezonken schip.

    innovatief hahaha wat een onzin, het is nu gratis, als ik mijn huis op 2dehands zet sta ik ook op funda.

    dag jeroen wat ga je nu doen? schoenen verkopen? Crocs is ook vernieuwend, zitten ze lekker?

    en goed schoon te houden…


    25 november 2008 om 12:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!