Energize: Interview met Joseph Jaffe (Crayon) over Conversational Marketing

Energize: Interview met Joseph Jaffe (Crayon) over Conversational Marketing

{title}Op de dag voor de Amerikaanse verkiezingen sprak Klaas Weima van Energize met Joseph Jaffe, auteur van onder meer Life After the 30-Second Spot en het recente boek Join the Conversation. Joseph is oprichter en president van Crayon, een new marketing innovatiebureau. Voorheen was hij als new media director werkzaam bij diverse reclamebureaus waaronder TBWA\Chiat\Day en OMD USA.

De podcast (hier te downloaden) is opgenomen op een plek waar echte conversaties plaatsvinden, namelijk in Pershing Square bij Grand Central Station. Het is een van de meest levendige en populaire breakfast restaurants van New York. Stoor je dus niet aan het lawaai op de achtergrond.

Joseph Jaffe gaat uitgebreid in op de definitie van conversational marketing, de kracht van crowdsourcing en zijn visie op marketing en merken. Ook geeft hij in de podcast concrete tips hoe marketers aan de slag kunnen met conversational marketing. Starbucks krijgt gratis advies over hoe ze een transformatie kunnen doormaken van communicate naar conversatie met hun klantenbase.

Volgens Jaffe zijn beide niet hetzelfde. Conversation sticks and Communication kicks. Ware conversatie voegt waarde toe voor minimaal twee partijen en is relevant. Jaffe geeft ook kort zijn mening over de opkomende recessie en de manier waarop marketers daar mee kunnen omgaan.

In het interview verwijst Jaffe naar de Comcast Care podcast. Deze is hier te downloaden. Jaffe is via Twitter te volgen via jaffejuice (zie ook Jaffe’s aankondiging van de ontmoeting met Weima op Twitter).

Zie hier alle edities van Sparkcast.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.