Euro RSCG 4D wint zilver op Golden Drum

Euro RSCG 4D wint zilver op Golden Drum

Grand Prix voor SpecTabGolden Drum is het belangrijkste reclamefestival van New Europe - landen van Centraal en Oost Europa (een soort Cannes Lions voor de regio). Het festival wordt elk jaar groter omdat de reclame-industrie in New Europe snel groeit en omdat het festival steeds meer deelnemers uit het Westen trekt. Dit jaar waren er 50% meer inzendingen in Interactive en Media Campaigns. Ik zat in de Interactive jury en was zeer blij met het niveau en de diversiteit van het ingezonden werk. Op de shortlist stonden entries uit Polen, Australië, Rusland, Duitsland, Finland, Hongarije, Noorwegen, Turkije, VS, Israel, Tsjechië en Nederland. Ik was ook zeer blij voor Euro RSCG 4D die de Silver Drum won voor Une déclaration nommée désir van Carte Noire.

De Grand Prix in Interactive ging naar Change Integrated uit Polen voor een campagne voor de anti-kater pil SpecTab. Het Poolse bureau creëerde een fictieve Russische wetenschapper die een geheime anti-kater pil had ontwikkeld voor de KGB. Inclusief een artikel op Wikipedia (inmiddels verwijderd) en een online biografie op Chemists of the World. De campagne begon met geheime opnames van experimenten met dronken Russische soldaten en bereikte zijn climax toen het bureau een 9-meter hoog standbeeld van Onovalov in het centrum van Warschau neerzette, wat heftige reacties van het publiek en de niets vermoedende media veroorzaakte.

Het publiek werd verliefd op Cello Challenge, een online spel voor Berliner Philharmoniker door Scholz & Friends Germany. Dit spel won terecht de Golden Drum in de Websites categorie. De opdracht van het bureau was om meer jonge mensen naar kamermuziekconcerten te trekken. De website bereikt dit doel door bezoekers te laten ervaren hoe lastig het is om een cello te bespelen.

Cello Challenge

De andere winnaar van de Golden Drum was een briljante bannercampagne van MediaFront uit Noorwegen voor het SOL portal. Deze campagne kreeg eerder dit jaar de Grand Prix in Cannes. MediaFront plaatste banners (container files) op vele nieuwssites. Deze banners waren verbonden met de ad server van het bureau, zodat copywriters grappige commentaren konden schrijven op de net gepubliceerde artikelen. Om te laten zien dat je op SOL het nieuws met de knipoog kan lezen. Dit is het ultieme voorbeeld van banners die perfect in de context van de website passen.

SOL Comments

En tenslotte nog een winnaar die op de jury veel indruk maakte - een geweldige website voor Diesel door Neue Digitale uit Duitsland. Deze website won de Silver Drum en werd door ons genomineerd voor de Highest Craft Excellence award van het festival. Zie hier alle Golden Drum-winnaars.

Diesel Style Lounge


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • TEST


    TEST

    geplaatst op
  • Voor de volledigheid: de Golden Rose voor het beste bureau van New Europe ging naar Change Integrated uit Polen die veel indruk maakte met de SpecTab campagne. Voor deze campagne kreeg Change Integrated twee Grand Prix (in Interactive en in Media) en de Golden Watch (in Advertising Campaigns).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.