Online gaming populairder bij jonge vrouwen

Online gaming populairder bij jonge vrouwen
{title}

‘With the increased interest in online gaming among the highly lucrative teenage girl and older female demographic segments, marketers who have been hesitant to transfer some of their ad spend to the gaming space may now be taking a second look.’ Dat zegt Edward Hunter, directeur Gaming Solutions bij comScore in dit persbericht.

En dit zegt Hunter niet zomaar: bovenstaande tabel spreekt boekdelen. Wás het aantal vrouwen dat regelmatig gamet al sterk aan het groeien, de groepen vrouwen tussen 12-17 en 55-64 groeien significant sneller de laatste tijd. ‘Growth in these particular demographic groups is likely the result of the emergence of gaming content, portals and Web sites catering specifically to these segments,’ schrijft comScore context scheppend in het persbericht.

Oorzaak van de grote stijging van online gaming onder jonge(re) meisjes is de populariteit van fashion- en ‘dress-up’ sites (denk dan aan Stardoll.com, DressUpGames.com en I-Dressup.com).
In een meer uitgebreid onderzoek dat niet alleen online games behandelt van PEW, werden de favoriete gaminggenres van meiden in de leeftijd van 12 tot 17 onderzocht. Daaruit is onderstaande tabel van eMarketer af te leiden:

{title}

‘In contrast to the comScore study,’ schrijft eMarketer, ‘Pew found that virtual worlds were actually the least-played category when all platforms were considered. This does not indicate one of the two studies is wrong, but rather that virtual world sites (again, such as Neopets) enjoy particular popularity among online gamers, who mainly use PCs.’


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Iets wat wij al heel lang weten, aangezien http://www.goSupermodel.nl, onze online gaming community voor nederlandstalige meiden van 10 tot 16 jaar meer dan 250.000 unieke bezoeksters per maand trekt.
    Het blijft echter lastig om potentiele adverteerders ervan te overtuigen dat door echte merkintergratie in een online community veel meer (spontane) merkherkenning en vooral ook positieve branding mogelijk is dan het platgelopen "rondje media" waar nog steeds veel marketeers niet van willen afwijken.

    Gelukkig beginnen steeds meer marketeers de ogen te openen!!

    Fijne dag!

    geplaatst op
  • Dit zijn inderdaad cijfers die we in de industrie al tijden naar buiten brengen. De 'traditionele' mannelijke pubers zijn al tijden de marge van de gamers geworden. Het overgrote deel van de 'gamers' zijn nu de buurvrouw die na haar dagelijkse boodschappen een potje online bingo speelt of de bouwvakker die na een dag hard werken wat pijlen gooit bij webdarts.

    Wie er nu het snelts groeit is denk ik niet echt het belangrijkste wat we van dit artikel mee kunnen nemen. Punt is dat we verder moeten kijken dan onze neus lang is: Adverteren in- en rond games is niet alleen geschikt voor 13jarige jongens (of 13jarige meisjes wat dat betreft).

    geplaatst op
  • Deze data is zeker doorslaggevend. Jongens en meiden gamen nou eenmaal. Het aantal dat gaat gamen stijgt met de dag. Alleen of de marketeers dat inzien weet ik niet.

    Ik heb een ander onderzoek gevonden hier
    Deze geeft onderandere weer de effectiviteit van de ingame advertisement. Hopelijk om toch de marketeers aan het denken te zetten. De mogelijkheden in games zijn oneindig. Zo maakt het dus ook niet uit wat je product is. Geef het een kans en zie voor jezelf...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.