MijnSportwereld van AD de nieuwe killer app?

15 september 2008, 03:40

{title}

AD Nieuwsmedia heeft een volledig op de amateursporter toegespitste sporterscommunity voor het grote publiek gelanceerd: MijnSportwereld.nl. De site was al enige tijd voor een een select testpubliek toegankelijk, nu dus voor heel sportliefhebbend Nederland.

Ingezet wordt op ‘community features’ (zo meldt het persbericht van gistermiddag) als blogging, foto- en videosharing. Daarbij is goed gekeken naar Hyves, MySpace en Facebook, en dat geeft het AD ook ruiterlijk toe: ‘veel features vind je ook terug op populaire vriendensites’. Verder werkt MijnSportwereld nauw samen met de sportbonden om de uitslagen en competitiestanden gemakkelijk toegankelijk te maken. Ook het laatste sportnieuws is op MijnSportwereld te vinden door een redactionele koppeling met het AD.

De komende maanden worden meer mogelijkheden toegevoegd. Vooral de koppeling met de eerder genoemde ‘voorbeeldcommunitysites’ staat hoog op het prioriteitenlijstje. Uit het persbericht: ‘Tot zo ver weinig nieuws onder de zon. Wat MijnSportwereld.nl echt een “killer app” maakt, en het grote verschil is met de doorsnee vriendensites, zijn de speciale

sportfeatures.’

Hans Lodders, manager multimedia a.i. van AD NieuwsMedia: ‘MijnSportwereld.nl is er op ingericht de sporter én clubofficials te ondersteunen. Want vergis je niet in de organisatorische rompslomp waarmee actieve clubleden worden belast. De sportplanner is een van de gereedschappen die we hebben ontwikkeld om het werk van de teamcaptain of TC te verlichten. Het plaatsen van, schema’s voor bardiensten, wie wast de shirtjes of neemt de ballen mee, vastleggen van trainingsafspraken; met de sportplanner wordt het een stuk makkelijker om dergelijke zaken te organiseren.’

Zie ook dit artikel van Jeroen Mann: ‘Sport 1.5: Ik kan het niet alleen!’ en dit stuk van Gijsbregt Brouwer: ‘AD lanceert eerste dagelijkse sportkrant van Nederland’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!