Launch UR Amazing: online community met offline events

30 augustus 2008, 05:45

{title}

Als user van Hyves en MySpace voel je je al snel verloren in de massa, tussen al die jongeren en de overkill aan groepen. Dus, tijd voor een nieuw platform voor 35-plussers, de generatie X en babyboomers. ‘Mensen kunnen gelijkgestemden ontmoeten, waarmee ze dansend door het leven willen gaan.’ Dit is de filosofie van UR Amazing, deze week gelanceerd door Marketingfacts-blogger Annet de Graaf.

De community koppelt een online gemeenschap aan offline events. Online zijn alle tools aanwezig; de gemeenschap is gebouwd op opensource software Ning. Eigen weblogs bijhouden, muziek en video uploaden, tips uitwisselen. Op 18 oktober dit jaar vindt het eerste UR Amazing dance event Global Trance plaats in Club Akhnathon. Hieronder een interview (tje) met De Graaf.

Jullie hebben deze week gelanceerd. Hoe is de launch verlopen?

‘Rustig. We hebben zo’n 130 leden. We willen gebruikers niet vermoeien met allerlei wilde acties en een hausse aan leden. Voor ons is het ook aftasten. In het concept van UR amazing! hebben wij de events centraal gesteld en daar een community aan gekoppeld. Niet andersom. We geloven dan ook in een organische groei die afgestemd is op kwaliteit en inhoud. En dat merken we nu al. Het merendeel van de leden komt uit media- en creatief nederland en zijn vrij open over hun passies en privé leven. Ze gebruiken UR amazing! ook als zakelijk netwerk, om hun werk te etaleren, en dat moedigen wij ook aan.’

Waar wil je over een jaar staan met dit platform? Wat is jullie groeidoelstelling

‘We willen dat UR amazing! uitgroeit tot een toonaangevende event community voor 35 plussers, met een e-commerce omgeving, een eigen kledinglijn en lifestyle arrangementen. UR amazing! moet een begrip worden.’

Ik ben 26. Is het nu jammer voor mij dat ik niet mee mag doen? Vind ik geen gelijkgestemden onder mensen die 10 jaar ouder zijn?

‘Ik denk dat de generatie van 1980 en ouder minder beperkingen kent in het ontmoeten van anderen. Nog niet getrouwd, nog geen kinderen, jij bent vrij om buiten je werk te gaan en staan waar je maar wilt. Voor mijn generatie is het wat uitgaan betreft en daar gelijkgestemden te ontmoeten moeilijker. Uitvergroot zeggen wij, “te jong voor een rollator en te oud voor tussen de hangjongeren”. Op UR amazing! online kunnen die zaken gedeeld worden, die in het geheugen liggen, maar weer tot gemeengoed worden in verhalen, muziek en foto’s die gedeeld worden.’

Jullie maken gebruik van Ning. Waarom die keuze, wat zijn de voordelen?

‘Een voordeel van Ning is allereerst dat het opensource is. Zelfconstructie en beheersbaarheid. Een vergelijkbare omgeving is Elgg.com maar dat is nog niet vrijgegeven. Helaas, want daar verwacht ik veel van. Het is een gratis systeem, uniek voor een start up uiteraard. Het heeft me verbaasd, dat je met de css ook een aardige look and feel kunt bereiken. De meeste Ningsites lijken op elkaar. Het heeft ook beperkingen. Een aantal belangrijke componenten ontbreken, het autorisatiesysteem is veel minder geavanceerd als bij Joomla bijvoorbeeld. Bepaalde rechten moet je afkopen. Maar dat heeft ons niet weerhouden. We wilden gewoon beginnen.’

UR Amazing koppelt online aan offline, dat is jullie usp. Denk jij ook, dat kracht van online offline ligt, businesswise?

‘De webomgeving is de badkamer, kledingkast annex kroeg/afterchill van de offline feesten die georganiseerd gaan worden. Op UR amazing! online maak je je op, zet je jezelf in de spotlights met je talenten en zet je je eerste stappen naar nieuwe vrienden. Geen fake vrienden, maar vrienden waarmee je lijfelijk plezier kunt en gaat maken. In veel businessmodellen rond social networks ontbreekt de factor “passie”. Ik gebruik bewust niet de sociale componenten die al zo vaak op M! voorbij komen. Ik gebruik liever termen als: spiegel, ontmoeting, verleiding, eerlijkheid, lijfelijkheid, passie. Een makkelijke optelsom van ingrediënten die noodzakelijk zijn voor het zakelijke succes van UR amazing!’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

12 Reacties

    ArnoudEngelfriet

    Cummunity? Freudian slip? 🙂


    30 augustus 2008 om 08:21
    Annet

    @Arnoud

    hahaha

    A real freudian slip en Matthijs zit ergens op het water en daar hebben ze vast geen WiFi 😉


    30 augustus 2008 om 08:27
    mgvandenbroek

    OEI. Dit is wel een bizarre misser. Inmiddels aangepast. Mijn welgemeende excuses, van opzet was in geen geval sprake.


    30 augustus 2008 om 15:33
    Annet

    Bizar leuk 😉


    30 augustus 2008 om 19:46
    gives43

    een eigen kledinglijn… gaap


    31 augustus 2008 om 18:31
    Annet

    @gives43

    media en evenementen met een grote geloofwaardigheid en autoriteit …. ?

    slaap lekker verder 😉


    31 augustus 2008 om 19:17
    chi666

    1980 en ouder? Ik neem aan dat je 1980 en later geboren of jonger dan de generatie die in 1980 geboren is bedoelt?


    1 september 2008 om 06:54
    Annet

    @bas

    je hebt gelijk, dat moet zijn 1980 en jonger

    dank


    1 september 2008 om 14:08
    least66

    nou je bent in ieder geval zelf lekker enthousiast. als je nou ook nog net zo lijfelijk bent wordt het helemaal feest


    1 september 2008 om 18:26
    special94

    Is de site offline oid?


    4 september 2008 om 15:07
    Annet

    @least66 mooi nederlands woord he? join the club zou ik zeggen

    @special94 que? nee hoor, we zijn gewoon online


    4 september 2008 om 18:08
    jason

    Oeps! Deze link lijkt niet te werken –

    DNS-fout – De server kan niet worden gevonden.


    5 september 2008 om 10:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!