
Wat doe je als telecombedrijf als je 35.000 iPhones in een maand verkoopt? Natuurlijk, een eigen blog starten. Via Nieuws Melden tipte Wouter Neyndorff van Pocketinfo: ‘T-Mobile NL start eigen iPhone blog.’
In de launchpost van het iPhoneblog (gisteren om 17.00) schrijft T-Mobile: ‘Dagelijks krijgen we veel vragen over het toestel en de diensten. We zien ook op diverse internetfora en websites welke onderwerpen er met betrekking tot iPhone ‘hot’ zijn en wat er voor gebruikers van het toestel onduidelijk is. Om hierop te reageren en onze klanten te voorzien van de juiste, actuele informatie over T-Mobile’s iPhone diensten hebben we deze blog geopend.’
Direct de dialoog aan gaan met de klant, dat lijkt de doelstelling van T-Mobile te zijn. Prijzenswaardig, natuurlijk. Neyndorff schrijft: ‘De blog is momenteel niet echt gevuld maar volgens onze bronnen komt daar snel verandering in. […] Op de site is ook een optie om direct een vraag aan T-Mobile te stellen die, als je geluk hebt, op de blog beantwoord wordt.’
Neyndorff sluit af met een oproep, die ik, waarom ook niet, graag herhaal. ‘HTC, KPN, Telfort, Vodafone en anderen: waar blijven jullie met je blog en dialoog?’