Bas Broekhuizen over Volkskrant TV

27 juni 2008, 12:20

Volkskrant TV bestaat nu 3 jaar. Ze produceren nu 12 filmpjes per week die gemiddeld 6000 keer worden bekeken. Totaal worden er een half miljoen filmpjes per maand bekeken via de website en Youtube als tweede kanaal. Bas Broekhuizen vertelt hier over de achtergrond van zijn medium, het commercialiseren en de toekomstplannen. Broekhuizen is Chef Video, nog echt een titel uit de oude doos bij PCM.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Het lijkt wel video friday vandaag op marketingfacts 😉

    Interessant om die cijfers van Volkskrant TV eens te horen: 400.000 bekeken videoclips per maand en 160.000 unieke bezoekers per maand.


    27 juni 2008 om 12:45
    mgvandenbroek

    Ja, schitterend, die blote mensen. Interessant ook, die doelstellingen die Broekhuizen op tafel legt. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het MINST scorende filmpje…;-)

    @Marco: leuk heh, Video Friday.


    27 juni 2008 om 13:45
    vincente

    VK doet 500.000 filmpjes per maand. 100k via youtube die hij in het interview niet meetelt.


    27 juni 2008 om 18:45
    vincente

    @bas draait het VK video nu al winstgevend? Is er uberhaubt een krant die een salesforce heeft die dit soort advertenties kan verkopen tegen een goede prijs? Jullie hebben een 60 euro per 1000 pre roll prijs meen ik?


    29 juni 2008 om 07:56
    Bas Broekhuizen

    @vincent nee, we maken nog geen winst op vk.tv. er is animo genoeg bij adverteerders, maar het bereik is nog niet groot genoeg om zwarte cijfers te schrijven. wat ook meespeelt: we willen geen kijkers wegjagen door een teveel aan commercials. je ziet hoe voorzichtig youtube omgaat met advertenties. zoals ik zeg in het interview: er is nog geen geaccepteerde standaard.


    30 juni 2008 om 05:24
    Sjaak

    Hmm die aantallen vallen wat tegen. Nu.tv doet een paar miljoen per maand.

    Misschien de video’s duidelijker op de site plaatsen? Hup, op de voorplaat en autoplay aanzetten. Dan bouw je tenmisnte volume.


    30 juni 2008 om 08:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!