Golden Drum – twee awards halen, een betalen

26 juni 2008, 05:10

Golden Drum festival - Drinken op strand verbodenWe hebben meerdere malen het alarmerende tekort aan reclameprijzen gesignaleerd:-) Hier moet iets aan gedaan worden! Dus nodigen we Nederlandse online bureaus uit om in te zenden voor Golden Drum, het grootste reclamefestival van Centraal en Oost-Europa. Hier zijn drie goede redenen om mee te doen:

1. Twee awards halen, één betalen. Inzendingen die de short-list van Golden Drum halen doen automatisch mee aan The Intercontinental Advertising Cup. Zonder extra kosten. The Cup is het initiatief van vier grote regionale festivals – Golden Drum (New Europe), AdFest (Azië), FIAP (Latijns Amerika) en Art Directors Club Europe. The Cup is “a global festival embracing local culture” en is een mooi alternatief voor Cannes Lions want kleine lokale campagnes krijgen op The Cup een grotere kans om te winnen dan in Cannes.

2. Geweldige sfeer dankzij enorme diversiteit van deelnemers – van Kazachstan tot de VS, van Turkije tot Finland. En dankzij nationale feesten die door reclamemakers uit een bepaald land worden gegeven en voor alle deelnemers toegankelijk zijn. Dit jaar geven Oostenrijk, Tsjechië, Slowakije, Polen, Hongarije, Roemenie en Bulgarije een feest.

3. Ook kleine campagnes voor onbekende lokale merken kunnen prijzen winnen op Golden Drum. Het festival is en blijft zeer toegankelijk zowel voor grote netwerken als voor kleine bureaus. Daarnaast wordt Nederland vertegenwoordigd in de Interactive jury door Serge Fenenko van Novocortex. Dus kunnen Nederlandse inzendingen in deze categorie op meer begrip rekenen:-)

Het 15e Golden Drum festival vindt plaats op 5-10 oktober 2008 in Portoroz, Slovenië (Portoroz ligt op de Adriatische kust). De competitie is open voor westerse bureaus in de categorieën Interactive, Design, Media, Advertising Campaigns. Dit jaar heeft het festival zijn programma aangepast. Het aantal categorieën in Interactive is uitgebreid – je kunt je website, banner, viral, campagne, mobiele reclame inzenden. En om deze competitie nog toegankelijker te maken voor onafhankelijke internetbureaus is de prijs voor Interactive verlaagd naar 210 euro. Vorig jaar hebben 180 Amsterdam en Euro RSCG 4D prijzen gewonnen in Portoroz. Je kunt inzenden tot 4 september 2008.

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Wordt het niet eens tijd dat het Golden Drum festival de voorzitter van het Nederlandse IAB uitnodigd? 😉


    26 juni 2008 om 06:00
    serge.fenenko@novocortex.com

    Vanzelfsprekend, Marco! Ik kan een accreditatie voor je regelen.


    26 juni 2008 om 13:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief