ReclameReview: Blijfpositief.nl

25 juni 2008, 10:17

Helaas is het nodig, deze campagne voor Blijfpositief.nl om mensen uit het rood te houden.

Credits:

Bureau: Famous, Marlot Communicatie, Rich, Czar, The Ambassadors

Account: Carl de Mey, Marieke Hoving

Creatie: Anne E. N. Olde Kalter, David Cohen de Lara, Joeri Jansen, Jurgen Flick, Roland van der Hoofd

Klant: Jolanda van der Voort, Sanne Peeters

RTV: Lander Engels

Regie: Toon Aerts

Strategie: Marieke van den Berg, Thijs Balm

Voor:

Goed initiatief natuurlijk van het Ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid. Door de doelgroep naar een website te verwijzen, hou je de drempel laag. Op de site Blijfpositief.nl staat duidelijke informatie over de risico’s van rood staan, tips & trucs, een test om te zien of je financieel fit bent en je kunt ervaringen delen met anderen. De commercial legt de vinger bovendien op de zere plek: je wilt iets moois aanschaffen om de verkeerde redenen. Is het dan niet verstandiger om geen geld uit te geven dat je niet hebt?

Tegen:

Het nadeel van ideeële campagnes is dat er meestal tijd voor nodig is voordat het aanslaat. We hoeven echt niet te verwachten dat iedereen die de commercials ziet nu meteen aan de slag gaat om zijn financiële situatie te verbeteren. Maar dat is eigenlijk geen minpunt, want dat is nu eenmaal een feit. Wat ik wel een minpunt vind is hoofdpersoon Bud. Deze anti-held zal wel bewust zo gecast zijn, maar hij ziet er niet echt uit als iemand van wie ik direct advies zou aannemen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Niek ten Hoopen

    Leuke commercial!


    25 juni 2008 om 16:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!