Advertentiebestedingen Duitsland 18.8 miljard in 2010

Advertentiebestedingen Duitsland 18.8 miljard in 2010

De totale advertentiebestedingen in Duitsland stegen van 16,1 miljard euro in 1996 naar 20 miljard euro in 2000. Na de 9/11 dip, wordt nu verwacht dat de totale bestedingen in 2010 zullen uitkomen op 18,8 miljard euro (volgens ZenithOptimedia, via SFNblog.com).

De uitgaven aan online advertising zullen oplopen van 719 miljoen euro in 2007 tot 991 miljoen euro aan het eind van 2008, om uiteindelijk in 2010 uit te komen op 1,59 miljard. SFNblog schrijft: ‘Online ad expenditure, although still niche, is gaining share aggressively from less than one percent before 2000, to a predicted nearly 8.5 percent in 2010.’ Kijk hieronder voor de tabel met de cijfers per mediumtype (internet, outdoor, radio, bioscoop, tv, magazines, dagbladen) van 1996 tot 2010.

{title}

Dagbladadvertenties domineren de Duitse markt:  hoewel de groei er al jaren uit is, zullen de advertentie-uitgaven nog steeds aanzienlijk zijn in 2010: 6,96 miljard euro.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.