Dalende klikprijzen Google Travel advertenties de trend voor 2008?

Dalende klikprijzen Google Travel advertenties de trend voor 2008?

Zoekmachine marketingbureau Traffic4u publiceerde vorige week het tweede rapport van de Traffic4u Search Index Travel. Dit is een index van de gemiddelde kosten per klik op een advertentie in Google. Aan de hand van deze index worden ontwikkelingen in verschillende branches op het gebied van zoekmachine advertenties besproken. Download het rapport hier (pdf).

De Traffic4u Search Index laat zien dat de kosten per klik (CPC) in de travelbranche in het eerste kwartaal gedaald is met 13,80 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007. De gemiddelde CPC vertoont een dalende lijn in 2007. Verwacht wordt dat deze trend in 2008 wordt voortgezet. In Q1 zijn de kosten per klik op een advertentie in Google bijna gelijk aan die van Q4 2007, de CPC is minimaal gestegen met 0.83 procent. Dit is waarschijnlijk te verklaren door algemene ontwikkelingen in de zoekmachine advertentiemarkt.

Consumenten zoeken steeds gerichter en campagnes worden steeds effectiever aangestuurd. Er is een verschuiving gaande van aansturing op basis van kosten per order naar aansturing vanuit ROI, verkoop en resultaat. Zoekmachines worden steeds meer gezien als een direct verkoopkanaal, waardoor Search steeds efficiënter kan worden ingezet.

{title}


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • "In Q1 zijn de kosten per klik op een advertentie in Google bijna gelijk aan die van Q4 2007, de CPC is minimaal gestegen met 0.83 procent. Dit is waarschijnlijk te verklaren door algemene ontwikkelingen in de zoekmachine advertentiemarkt."

    Uhh komt het niet omdat (vooral in januari) de reisbranch extra investeert en sowieso altijd meer media bestedingen heeft in Q1 ?

    geplaatst op
  • Sja, ik vind het iets te makkelijk om er van uit te gaan dat alle Travel CPCs in Google lager zijn op basis van een accountportfolio. Misschien doet T4U gewoon beter z'n werk ;)

    geplaatst op
  • @ langace
    Wat je zegt; Q1 en Q4 zijn heel verschillende periodes binnen een reisbedrijf, dat zou een stijging kunnen verklaren

    geplaatst op
  • Uiteraard zijn Q4 en Q1 in de reisbranche niet met elkaar te vergelijken aangezien het eerste kwartaal de belangrijkste periode is voor de reisbranche. Daarom is het juist opvallend dat de cpc slechts 0,83% is gestegen tov Q4. Onze verklaring is dat reisorganisaties in het algemeen search campagnes steeds meer (laten) aansturen op ROI (marge) en niet op kliks, cpc of cost per order. Daarnaast zoeken consumenten steeds gerichter en worden de relatief goedkope longtail zoektermen beter benut.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.