Yahoo en WPP starten strategische samenwerking

17 mei 2008, 10:30

Yahoo! Inc. en WPP, wereldwijd één van de grootste communicatiebureaus dat in Nederland o.a. LaComunidad en Reddion overnam, hebben deze week in een persbericht een strategische samenwerking aangekondigd. In het kort komt het er op neer dat WPP dochters als GroupM en 24/7 Real Media op efficientere manier online display advertenties kunnen inkopen bij Yahoo! en andere internetsites.

Hiermee lijkt het bedrijf een volgende stap te zetten om privébelegger Carl Icahn buiten de deur te houden aldus Emerce. Icahn kocht eerder 4 procent van Yahoo om te pogen invloed te winnen in het bestuur van het internetbedrijf. Na een eerder afwijzend antwoord van Yahoo op de aanval van Icahn op Yahoo om alsnog een Microsoft-overname te bewerkstelligen tijdens de aandeelhoudersvergadering van 3 juli, wil Yahoo met deze strategische zet de deur nog verder sluiten voor Icahn.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tim de Vrind

    Ben benieuwd hoe onafhankelijk het media-advies dan zal zijn/worden…


    17 mei 2008 om 12:55
    media

    Moet eerlijk zeggen dat ik daar ook mijn bedenken bij had maar nog onvoldoende inzicht heb in wat die samenwerking nu exact inhoudt.


    17 mei 2008 om 13:14
    ewout@onedaycompany.nl

    De timing klopt misschien met de overnamestrijd, maar dit contract heeft natuurlijk geen enkele impact op dit verhaal : voordat het in werking gaat, zijn we een paar maanden verder. Het is een gewone businessdeal, niet meer niet minder. Als dit gepaard zou gaan met een gifpil van de een of andere soort zou het wat anders zijn geweest.


    18 mei 2008 om 19:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!