Harold Goddijn CEO TomTom, financiële rollercoaster, strategie en UGC resultaten

Harold Goddijn CEO TomTom, financiële rollercoaster, strategie en UGC resultaten

Vorig jaar toen TomTom aankondigde dat ze Teleatlas overnamen waren ze 3x zoveel waard, nu is het bod op Teleatlas meer dan de waarde van tomtom. Harold Goddijn geeft commentaar op de financiële rollercoaster ride en of dit voor problemen zorgt. In Juni 2007 introduceerde hij navigatie 2.0 (zie interview) waarin gebruikers worden ingezet om de kaarten te verbeteren. Inmiddels gebruiken 5 miljoen van de 15 miljoen gebruikers dit systeem en zijn er 1 triljard (!) observaties geupload die betere kaarten creëren. Vrijdag was er tomTom Navigation World in de Passenger Terminal Amsterdam en werden er nieuwe productaankondigingen gedaan. Volgens Goddijn staan alle lichten op groen bij tomtom en ziet de markt dit alleen nog niet.

 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Voor wie iets meer wil weten wat TomTom Work is en doet, hier een kort interview met Ling Bai van TomTom Work

    geplaatst op
  • Dank voor het verslag Vincent!

    Ik ben benieuwd hoe de markt reageert als straks navigatie(software) gratis is via Google, Microsoft en wellicht andere partijen. Het gaat mi straks niet meer om de software, maar om de extra diensten die je kunt leveren waar Goddijn al kort op in gaat in dit interview. Leuke uitdaging om daar een sluitend businessmodel voor te bedenken.

    geplaatst op
  • @marco ik denk dat TomTom vooral kijkt naar Nokia. Da's de big competitor die zij zijn. Ze focussen op navigatie in de auto, en nokia op navigatie in de telefoon. Je moet wel een groot scherm hebben in de auto om makkelijk te kunnen werken. Verder focussen zij zich op SLIMME navigatie. Goede verkeersinfo en slimme routes gebaseerd op user generated contributions. Een aardige competitors is MyGuide van de CCO van teleatlas (en roel pieper), zie interview op http://blip.tv/file/869368

    Ik denk dat er gratis navigatie komt (Is zie http://www.nav4all.nl) maar ook een mooie gebruikersvriendelijke versie. Ik denk dat ik meerdere mogelijkheden ga krijgen afhankelijk van de omstandigheden. Goede reclame die positie georienteerd is zal enorm veel geld opleveren. Zou je als adverteerder 1 euro willen gebruiken voor iemand waarvan je weet waar hij/zij is? Kan potentieel veel meer worden.

    geplaatst op
  • Dank voor het interview Vincent; blijft een bijzonder bedrijf dat TomTom!

    geplaatst op
  • Die 1 triljard, bedoel je daar Maps Share mee?

    Zo ja, dan zit je er een nulletje 15 naast. Althans, als je pagina 3 van het kwartaalverslag mag geloven.

    geplaatst op
  • Kan iemand deze analfabeet de werking uitleggen van een spellingchecker?

    rolercoaster moet rollercoaster zijn, het is TeleAtlas en TomTom, je geeft commentaar OP iets, juni moet weer wel in onderkast, ik denk dat het Navigation World moet zijn, creëeren, productaankondigingen is een woord, de cruise terminal is de Passenger Terminal Amsterdam (PTA).

    En rekenen kan onze vliegende Vincent ook al niet ;-)

    geplaatst op
  • @marcel dank!

    @Erwin Triljard uploads komt inderdaad van het MapShare programma

    @de corrector dank voor de suggesties! Je hebt er echt moeite mee dat spelling me niet echt interesseert. Wat is het probleem met mijn rekenen, want dat vind ik wel belangrijk!

    geplaatst op
  • @Vincent: slecht schrijven is slecht denken.

    geplaatst op
  • @Frank, @De Corrector: kritiek is prima; zelf noem ik kritiek gratis advies maar waarom anoniem? Wees dan ook een vent en doe het open.

    geplaatst op
  • Strategie dossier TomTom; missie bereikt, bestemming nog niet.

    Volgens Harold Goddijn van TomTom blijft navigatie op je mobiel; ‘gehannes, het is zo ingewikkeld dat weinig mensen meer met hun telefoon doen dan bellen’. Als Goddin & Co. eens goed gingen rondkijken, dan zien ze dat mensen vandaag al meer andere dingen doen met hun smartphone dan bellen; surfen, chatten, emailen, twitteren, gamen, TV kijken en navigeren.

    Lees het hele artikel over de strategie van TomTom hier;
    http://www.carevolution.eu/images/Strategie dossier TomTom missie bereikt bestemming nog niet.pdf

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.