• Mobile
    wordt gesponsord door

Google lanceert mobile banner ads

Google lanceert mobile banner ads

Google heeft aan het scala van advertentiemodellen mobiele banner ads toegevoegd. In bovenstaand filmpje (van 15 april) doet Alexandra Kenin, product marketing manager van het Google Mobile Ads Team een interview met Sanjay Agarwal, software engineer over de nieuwe Google mobile image ads. Slim gedaan, het lijkt net echt, in principe is dit natuurlijk kritiekloze pr. Maar dat mag de pret niet drukken (Reuters heeft het in ieder geval opgepakt: ‘Google introduces brand-image ads for phones’ (via TelecomUpdate).

TechCrunch schrijft over de mobile image ads: ‘These look like standard image ads for desktop web pages but they are smaller to fit on mobile screens and they run on the mobile content network.’ En ook: ‘The new offering from Google places the company up against Yahoo, AdMob and others in offering a full range of mobile advertising options.’ Een paar terzijdes uit het artikel op TechCrunch.

Hoe groot is de markt voor dit type advertenties in een tijd waarin browsen op een mobiele telefoon steeds beter vergelijkbaar is met een ‘full browser experience’ in plaats van een ‘cut down version’? Andere terzijde: hoeveel mensen klikken er (nog) op mobiele advertenties op hun telefoon?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • zucht....

    geplaatst op
  • kreun...

    Even zonder gekheid, waarom een zucht Raimo?

    geplaatst op
  • Denk dat er een enorme markt voor mobile ads is. banners zijn natuurlijk pas het begin al is exposure natuurlijk ook geld waard, al klikt niemand erop. Volgende stap: in application ad's?

    geplaatst op
  • @Marco,

    het is zooooo saai.. zoooo makkelijk. Zo disrespectful. Ik ben een beetje klaar met dat gebanner..

    geplaatst op
  • Wel prettig dat google de MMA helemaal links laat liggen en zijn eigen standaarden gaat invoeren.
    Zie dit document.

    Overigens zijn de ctr's veelbelovend vanuit google mobile search en mobiele banners, Matthijs. De markt is nog jong, te vergelijken met de begin dagen van het web.

    Full web vs cut down hangt sterk af van het soort site. Telegraaf doet het erg goed met zijn mobiele site omdat nieuws/weer etc zich erg leent voor onderweg waar een site als marketingfacts vanaf een mobiel minder zinnig is. Wij willen lezen, doorklikken en reageren. Iets wat je liever niet doet met zo'n klein scherm en toetsenbord.

    geplaatst op
  • @ Raimo,

    Uiteraard valt Bannering niet onder de hoogste vorm van creative advertising, maar voor de meeste adverteerders is dit nog erg nieuw. Ik vind TV reclame, print-advertenties en radio-commercials ook saai, maar zo wordt wel de content van deze media gefinancierd. Ik ben ook voor meer creativiteit, maar we leven wel in een commerciele wereld.

    geplaatst op
  • @Raimo: je hebt gelijk, banners zijn zeker niet de uiteindelijke advertentievorm (dit geldt ook voor online). Toch zal het de eerste stap zijn die nodig is om de markt te ontwikkelen. Enerzijds omdat adverteerders er vertrouwd mee zijn, anderzijds omdat het de meest eenvoudige vorm is.

    Hoe zie jij zelf de markt voor mobile advertising zich ontwikkelen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.