User-generated content en social media advertising

21 april 2008, 20:13

Het IAB in de VS heeft afgelopen week het rapport User-Generated Content and Social Media Advertising Overview (pdf) gepubliceerd. Het rapport biedt definities van user generated content (UGC) en social media en geeft een overzicht van advertentiemogelijkheden binnen dit type sites (toegelicht aan de hand van een aantal case studies). Het IAB schat de online mediabestedingen op UCG-sites alleen in de VS op ca. 1 miljard dollar in 2007. Het IAB verwacht dat deze bestedingen in 2011 zijn toegenomen tot ca. 4,3 miljard dollar.

Het is een aardig rapport maar gezien het aantal betrokken IAB-leden had ik er eerlijk gezegd veel meer van verwacht.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marko

    Adverteren op een medium waarvan de inhoud wordt bepaald door de bezoekers zelf, is reuze link. Immers contribuanten willen dan ook een deel het geld zien. Omdat ze zelf voor de content zorgen, eisen ze ook zeggenschap over de advertenties, zegt mijn boerenverstand. Hyves doet dat heel slim door ads te personaliseren en vrienden ook advertentie-mogelijkheden te geven.


    22 april 2008 om 10:35
    Hairy

    1 miljard? Ik geloof er niets van. YouTube heeft nog geen duizend dollar aan adverteren opgeleverd. Waar wordt die andere miljard dan besteed???


    22 april 2008 om 16:47
    Harm Wesselink

    Marko, in principe zorg je alleen voor je eigen profiel, dus als je het profiel van anderen zou bezoeken zou advertising toch mogelijk moeten zijn?


    22 april 2008 om 17:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!