Google verlaagt tarieven gebruik AdWords API

Google verlaagt tarieven gebruik AdWords API

{title}Deze week heeft Google de tarieven voor het gebruik van de Google AdWords API flink verlaagd en daarmee is het gebruik van deze API voor koppelingen met bijvoorbeeld een bidmanager, een CRM of een dynamische advertising tool stukken aantrekkelijker geworden.

De Google Adwords API bestaat sinds 2005 en maakt het mogelijk om data uit Adwords te halen, deze in andere interfaces weer te geven, te bewerken en eventueel weer terug te sturen naar AdWords.  Via de API zijn alle standaard AdWords bewerkingen mogelijk, zoals het toevoegen van advertenties en keywords, het aanpassen van biedingen en het genereren van rapporten. Voor dergelijke bewerkingen vraagt Google echter een vergoeding in de vorm van een staffel.

Een voorbeeld om één en ander te verduidelijken. Bij Traffic4u maken wij gebruik van TrafficAD, een zelfontwikkelde tool waarmee automatisch de productdatabase/XML product-feed omgezet kan worden naar een complete campagne in AdWords. Bij een redelijk groot aanbod moesten bij een synchronisatie via deze tool toch al snel enkele tientallen euro’s aan Google worden overgemaakt. Deze kosten zijn nu gehalveerd! Mijn verwachting is dan ook dat het gebruik van dergelijke systemen vanaf nu aanzienlijk zal toenemen, omdat ze voor alle adverteerders te betalen zijn.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.