Smurfen viral meer dan 1 miljoen keer beluisterd

15 april 2008, 16:02

Het youtube filmpje met het audiofragment van radio 538 over moppersmurf die AH belt blijkt nog steeds een grote hit te zijn. Het fimpje staat al een poos boven aan de lijst van meest bekeken Nederlandse video’s op Youtube. Sinds vandaag is het filmpje meer dan 1 miljoen keer bekeken in minder dan een maand tijd. Geen Fitna-achtig cijfer, maar wel een hele prestatie!

In week 13 stond het filmpje op nummer 4 in de Viral Friday top 10 hier op Marketingfacts.

De statistieken liegen er in ieder geval niet om:

Onderscheidingen voor deze video (11):

#10 – Meest besproken (Deze maand)

#2 – Meest besproken (Deze maand) – Humor

#73 – Meest bekeken (Deze maand) – Wereldwijd

#1 – Meest bekeken (Deze maand)

#20 – Meest bekeken (Deze maand) – Humor – Wereldwijd

#1 – Meest bekeken (Deze maand) – Humor

#28 – Meest bekeken (Altijd) – Humor

#3 – Grootste favorieten (Deze maand)

#2 – Grootste favorieten (Deze maand) – Humor

#3 – Hoogst beoordeeld (Deze maand)

#2 – Hoogst beoordeeld (Deze maand) – Humor

Ook leuk om te zien hoe de video wordt verspreid.

Sites met een link naar deze video (5):

Klikken URL

279551 http://www.hyves.nl/berichten/inbox/

89934 http://www.hyves.nl/messages/inbox

4935 http://www.hyves.net/berichten/inbox/

1767 http://ikvergeetmijnahtas.hyves.nl/

1464 http://www.radio538.nl/web/show/id=139043/contentid=…

Nederlandse topvideo allertijden: Esmee Denters

In de lijst van meest bekeken Nederlandse video’s allertijden staat Esmee Denters nog altijd op nummer 1 met bijna 16 miljoen vertoningen sinds 28 mei 2007. Natuurlijk gaat ook dit gepaard met indrukwekkende statistieken:

Onderscheidingen voor deze video (12):

#81 – Aanbevolen – Rusland

#31 – Meest besproken (Altijd) – Wereldwijd

#1 – Meest besproken (Altijd)

#14 – Meest besproken (Altijd) – Muziek – Wereldwijd

#1 – Meest besproken (Altijd) – Muziek

#98 – Meest bekeken (Altijd) – Wereldwijd

#1 – Meest bekeken (Altijd)

#67 – Meest bekeken (Altijd) – Muziek – Wereldwijd

#1 – Meest bekeken (Altijd) – Muziek

#2 – Grootste favorieten (Altijd)

#1 – Grootste favorieten (Altijd) – Muziek

#93 – Hoogst beoordeeld (Altijd) – Muziek

Ook heeft Esmee wereldwijd de meeste abonnees op haar filmpjes. Is toch wel mooi van internet: maak je een video die meteen door minimaal 127.000 mensen wordt bekeken. In totaal zijn al haar video’s tezamen inmiddels ruim 92 miljoen keer bekeken. Toch leuk om te zien hoe snel Paul erbij was hier op Marketingfacts!

Mark de Bruin
Innovatiestrateeg bij Consumentenbond

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is senior marketeer met expertises in innovatie, online marketing, mobiliteit en digitale proposities via nieuwe media (internet, apps, social media, internet of things en AI) met focus op relevantie op langere termijn. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en 9292 (2022-2024). Vanaf 1 augustus 2024 werkt Mark als Innovatiestrateeg bij de Consumentenbond.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Raymond

    Als dit door de gemiddelde nederlander als leuk wordt ervaren dan schaam ik mij bijna dat ik nederlander ben.

    Wat verschrikkelijk flauw zeg.


    15 april 2008 om 19:41
    hanrusman

    Ach, zuurpruim. Dan ben je waarschijnlijk niet de doelgroep van 538. Leuk bedacht en leuk uitgevoerd. Dit is pas echt een viral, en niet een door marketeers bedacht grapje.


    16 april 2008 om 06:07
    Raymond

    Nou gelukkig mag ik mij nog tot die doelgroep rekenen, maar als iemand binnen 10 seconden al doorheeft dat het voor de radio is, dan is de lol er al vanaf.


    16 april 2008 om 07:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!