Plugg.eu: Forrester over Social Technographics
De eerste keynote van Plugg.eu kwam van Rebecca Jennings werkzaam als senior analyst bij Forrester Research. Zij gaf een update van de Social Technographics: de meetmethode (voorbeeld van “the ladder of participation”) die zij gebruiken om inzichtelijk te maken in hoeverre de consument sociale media gebruikt op internet. Het persbericht hierover is recentelijk al uitgekomen en het toeval wil dat Erik van Roekel dit zojuist publiceerde op marketingfacts. In het verlengde van deze posting cijfers uit meer landen en een specificatie voor de groep 12-24.
Nederland loopt voorop in Europa. Dit werd gekoppeld aan het feit dat de breedband uitrol hier snel is gegaan. Meest overtuigende cijfers kwamen uit de groep 12-24. Hieruit blijkt duidelijk dat de adoptie van social media gebruik bij deze groep is voltooid en dat online social media echt een deel van het leven is geworden. Forrester geeft dan ook aan: “Social media is here to stay”. Als eindvoorspelling wordt meegegeven dat binnen 5 tot 10 jaar de ” ubiquitous social networks” er zullen zijn. Gedeelde identiteiten die op basis van open technologie informatie uitwisselen en waarbij de adverteerders moeten targetten op sociale invloed.
yep, social currency!
Is die verdeling van 12-24 jaar zo scherp over alle landen? Geen 12-24 die tot de inactives, joiners, collectors of critics behoren?? Kan ik mij haast niet indenken…
Nee, die cijers zijn niet gegevens. Dit zijn alle cijfers die zijn getoond.
Tevens, houdt er rekening mee dat iemand in meerdere groepen kan zitten, vandaar dat totalen van de percentages waar alle groepen bekend zijn niet 100% zijn!
Zijn hier ook absolute cijfers van bekend?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!