Plugg.eu: Forrester over Social Technographics

19 maart 2008, 08:45

Marketingfacts.nl op Plugg.eu in BrusselDe eerste keynote van Plugg.eu kwam van Rebecca Jennings werkzaam als senior analyst bij Forrester Research. Zij gaf een update van de Social Technographics: de meetmethode (voorbeeld van “the ladder of participation”) die zij gebruiken om inzichtelijk te maken in hoeverre de consument sociale media gebruikt op internet. Het persbericht hierover is recentelijk al uitgekomen en het toeval wil dat Erik van Roekel dit zojuist publiceerde op marketingfacts. In het verlengde van deze posting cijfers uit meer landen en een specificatie voor de groep 12-24.

{title}

Nederland loopt voorop in Europa. Dit werd gekoppeld aan het feit dat de breedband uitrol hier snel is gegaan. Meest overtuigende cijfers kwamen uit de groep 12-24. Hieruit blijkt duidelijk dat de adoptie van social media gebruik bij deze groep is voltooid en dat online social media echt een deel van het leven is geworden. Forrester geeft dan ook aan: “Social media is here to stay”. Als eindvoorspelling wordt meegegeven dat binnen 5 tot 10 jaar de ” ubiquitous social networks” er zullen zijn. Gedeelde identiteiten die op basis van open technologie informatie uitwisselen en waarbij de adverteerders moeten targetten op sociale invloed.

Ton Wesseling
Conversion optimization & experimentation specialist bij @ Ton Wesseling

Ik begon met het bouwen van websites in de jaren 90, werd een webanalist & conversie verbeteraar in 2002, begon met A/B-testen in 2004 en werd een CRO freelancer in 2006. Sinds 2006 heb ik meer dan 50 organisaties geholpen met hun conversie optimalisatie werk en uitdagingen. Mijn ervaring strekt zich uit van travel tot retail en van uitgevers tot overheidsorganisaties. Ik heb gewerkt met lokale en internationale klanten, met het MKB en met grote organisaties. In de loop der jaren ben ik conversiebureaus (o.a. Online Dialogue), conversie gerelateerde websites (o.a. Webanalisten.nl) en tools (o.a. ABtestguide), conversietrainingen (o.a. A/B-testing mastery course) en conversie evenementen (o.a. Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards) gestart. Mijn grootste liefde voor het conversie- en experimenteerwerk is echter nooit veranderd in iets anders dan het werk zelf (en anderen er enthousiast over maken). Deze mentaliteit weerhoudt me er ook van om als conversieprofessor te eindigen die al meer dan 10 jaar niet het eigenlijke CRO-werk meer heeft gedaan...

Categorie
Tags

4 Reacties

    monique de haas

    yep, social currency!


    19 maart 2008 om 09:17
    evroekel

    Is die verdeling van 12-24 jaar zo scherp over alle landen? Geen 12-24 die tot de inactives, joiners, collectors of critics behoren?? Kan ik mij haast niet indenken…


    19 maart 2008 om 10:55
    wesseling

    Nee, die cijers zijn niet gegevens. Dit zijn alle cijfers die zijn getoond.

    Tevens, houdt er rekening mee dat iemand in meerdere groepen kan zitten, vandaar dat totalen van de percentages waar alle groepen bekend zijn niet 100% zijn!


    19 maart 2008 om 11:32
    Femke

    Zijn hier ook absolute cijfers van bekend?


    30 juni 2010 om 11:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!