NOS maakt ambities waar

18 maart 2008, 21:32

{title}

Sinds oud AT5 strijder Roeland Stekelenburg de gelederen bij NOS heeft versterkt gaat het een stuk voorspoediger met de uitrol van de nieuwe media-ambities bij de publiekste publieke omroep. Naast zinvolle verkenningen op het gebied van internet en digitale media in meest brede zin slaagt de NOS er steeds vaker in opvallende en bruikbare innovatie toe te passen. De NOS schroomt er niet voor om de kijker te volgen en content aan te bieden die past bij het consumptiemoment en de beschikbare monitor. Al een tijdje is de NOS bezig met het aanboren van nieuwe distributiekanalen waarbij ook Hyves een bruikbaar instrument is geworden in de gereedschapskist van de publieke omroep.

Stekelenburg schrijft hierrrr op zijn weblog over deze aardige ‘sociale’ ontwikkeling. Er bestaat sedert januari dit jaar ook een mogelijkheid om sport- en nieuwsvideo’s elders op websites te embedden.

Mobiele content

Vorige week heeft de NOS met het mobicasten van het WK Afstanden Schaatsen in Nagano wederom een interessant experiment afgerond. Gebruikers konden na het verzenden van een sms-bericht alerts ontvangen die verwezen naar de beschikbaarheid van videobeelden. De NOS bereid zich met deze vingeroefeningen voor op de Olympische Spelen waar men naar verluidt meerdere unieke streams naast elkaar gaat aanbieden. Deze schaatswedstrijden tijdens het WK werden ondanks de gekozen medialuwte goed bekeken. De mobiele telefoon is voor de NOS een belangrijk distributiekanaal. Volgens Stekelenburg zal de NOS zorgen voor flexibele beschikbaarheid van de content en deze mobile ready (beeldverhouding, tijdsduur en soort onderwerp) aanbieden. De expertise op het terrein van mobiele technologie komt belangrijk bij de NOS zelf te liggen. Op deze wijze wil de omroeporganisatie de afhankelijkheid van externe partijen verminderen. Het kan verkeren.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!