• Mobile
    wordt gesponsord door

NOS maakt ambities waar

NOS maakt ambities waar

{title}

Sinds oud AT5 strijder Roeland Stekelenburg de gelederen bij NOS heeft versterkt gaat het een stuk voorspoediger met de uitrol van de nieuwe media-ambities bij de publiekste publieke omroep. Naast zinvolle verkenningen op het gebied van internet en digitale media in meest brede zin slaagt de NOS er steeds vaker in opvallende en bruikbare innovatie toe te passen. De NOS schroomt er niet voor om de kijker te volgen en content aan te bieden die past bij het consumptiemoment en de beschikbare monitor. Al een tijdje is de NOS bezig met het aanboren van nieuwe distributiekanalen waarbij ook Hyves een bruikbaar instrument is geworden in de gereedschapskist van de publieke omroep.

Stekelenburg schrijft hierrrr op zijn weblog over deze aardige ‘sociale’ ontwikkeling.  Er bestaat sedert januari dit jaar ook een mogelijkheid om sport- en nieuwsvideo’s elders op websites te embedden.

Mobiele content

Vorige week heeft de NOS met het mobicasten van het WK Afstanden Schaatsen in Nagano wederom een interessant experiment afgerond. Gebruikers konden na het verzenden van een sms-bericht alerts ontvangen die verwezen naar de beschikbaarheid van videobeelden. De NOS bereid zich met deze vingeroefeningen voor op de Olympische Spelen waar men naar verluidt meerdere unieke streams naast elkaar gaat aanbieden. Deze schaatswedstrijden tijdens het WK werden ondanks de gekozen medialuwte goed bekeken. De mobiele telefoon is voor de NOS een belangrijk distributiekanaal. Volgens Stekelenburg zal de NOS zorgen voor flexibele beschikbaarheid van de content en deze mobile ready (beeldverhouding, tijdsduur en soort onderwerp) aanbieden. De expertise op het terrein van mobiele technologie komt belangrijk bij de NOS zelf te liggen. Op deze wijze wil de omroeporganisatie de afhankelijkheid van externe partijen verminderen. Het kan verkeren.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.