Nieuwe wet moet bescherming bieden tegen misleidende internetreclame

Nieuwe wet moet bescherming bieden tegen misleidende internetreclame

Ministers Rouvoet en Plasterk denken dat de nieuwe Wet Oneerlijke Handelspraktijken genoeg extra bescherming biedt tegen misleidende internet- en sms-reclames aldus Emerce.

Misleidende internetreclames, zoals banners in popup-vensters waarbij de kleine lettertjes net buiten het scherm vallen, zijn straks niet alleen strafbaar op grond artikel 6 van het Burgerlijk Wetboek, maar ook aan te pakken met een beroep op de nieuwe Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Dat schreven ministers Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en Rouvoet (Jeugd en Gezin) afgelopen week in antwoorden op Kamervragen van CDA en SP.

De Wet Oneerlijke Handelspraktijken moet nog in werking treden. Het voorstel ligt nu bij de Eerste Kamer.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Steeds meer internet- / SMS- dienstverleners komen helemaal niet uit Nederland, maar hebben slechts een Nederlandstalige versie. Deze sites vermelden vaak uitdrukkelijk dat zij onder het (Britse / Amerikaanse / Luxemburgse) recht vallen. Is dan nog meer Nederlandse regelgeving wel zinvol?

    Het doel is sympathiek, want men wil de consument beschermen tegen misstanden. Maar doe je zoiets effectief door te komen met lokale wetgeving of zul je internationaal moeten netwerken om tot afspraken te komen?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.