ADV: SEO en SEA: wat kun je er concreet mee?

10 maart 2008, 06:00

{title}Er bestaat veel verwarring over een juiste aanpak van zoekmachine marketing. Internet staat vol met geruchten, geheime recepten en bijna mythische verklaringen waarom iets wel of niet werkt.

‘…98% van de internetters gebruikt zoekmachines, 98% bekijkt de bovenste drie natuurlijke zoekresultaten, 96% bekijkt de bovenste drie gesponsorde zoekresultaten…’, aldus eerdere cijfers.

Uit de top 5 positie van meest verkochte marketingboeken, afkomstig uit het handboek ‘Zoekmachinemarketing’, en reacties op postings blijkt dat het onderwerp ons bezighoudt. En eigenlijk kunnen we in de marketingmix al niet meer zonder.

Tijdens de door Mediaplaza georganiseerde workshop zoekmachine marketing op 3 april aanstaande komt Keesjan Deelstra met een plan van aanpak en bespreekt de actuele stand van zaken. Search-expert Peter van der Graaf geeft op 24 april een workshop over de laatste stand van zaken op het gebied van local search. Kortom, de feiten op een rij in plaats van hocus pocus.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts, bestaat tegenwoordig uit Luuk Ros & Matthijs van den Broek. Zie ook colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

4 Reacties

    M. Roelofs

    over sea gesproken: iemand bekend met dit: Ik mag in Adwords niet de term ‘Ben’ je gebruiken. Als in de zin: ‘Ben je Adwords Pro?’. Ben is plotseling een trademark. Dat lijkt me een exces..


    10 maart 2008 om 15:46
    ronald ter voert

    @roelofs: fDat lijkt me sterk.. We hebben t hier over een werkwoordsvorm. Er bestaat toch zoiets als uniek onderscheid op basis van woordmerk?


    10 maart 2008 om 19:14
    M. Roelofs

    dank voor de reacties. Het is niet de moeite hier ver op in te gaan, ik was alleen wat verbaasd over de melding.


    10 maart 2008 om 20:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!