• E-mail
    wordt gesponsord door

Met vriendelijke groet, Ilse media

Met vriendelijke groet, Ilse media
,

Vorig jaar september stelde ik Joris van Heukelom, nu Ilse media, de vraag waar ie zich aan ergerde (Alle interviews hier).

Ik heb er één terug. Eentje waar hij en jullie bij kunnen helpen. Waar ik mij aan erger is de 1.0 onbeholpenheid van de emails van de marketing afdeling van ilsemedia. Was het niet endemisch voor de branche zou ik er nooit over posten, zouden jullie het nooit te weten komen. Velen hier vertellen organisaties veel en vaak dat ze de dialoog moeten zoeken via email en dat het woord dialoog inhoudt dat je dus nooit moeten spammen. Cursus na cursus, klachtenmail na klachtenmail, ook naar ilsemedia, blijkt het 1.0 paradigma zo hardnekkig dat ik overweeg, vanaf nu, zeg maart 2008,  de heilige 2.0 oorlog te verklaren. No more mr. nice guy. De dialoog is op. Zeker als je in de digitale marketing zit zoals marketingatilsemedia. Vanaf nu is iedereen die blijk geeft niet te weten hoe het moet 2.0 is niet een “beetje dom”, maar “de vijand”. Dat soort overwegingen. Digitale marketeers die vanaf nu nog spammen zijn collaborateurs. War on B2B terror. War on 1.0 terror omdat ik me nu genoeg geërgerd heb. Ik krijg nu weer van marketingatilsemedia een plaxoachtig…

...  mailtje: Herinnering: check je gegevens! en ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik moet normaliter helemaal niks. Dat ze periodiek adressen moeten controleren van uit eoa reclamecode zuigt hard. Bijna de helft van ilsemedia heeft mijn XING of LinkedIn en ik flikker in elke mail een VCF. Begrijp me goed. Ik doe graag zaken met ze, ik hou van ze, ik betaal hun rekeningen ongezien, ik wil dolgraag een RSS feed met marketingatilsmedia nieuws. Ik wil gewoon dat ze stoppen met wettelijk verboden spam. Ook als ze slechts “adressen checken” Spam is ongevraagde, onpersoonlijke, mail in bulk, commercieel, zonder kvk notering. En dat ik uitmaak of ik iets als commercieel, ongevraagd, onpersoonlijk ervaar. Kennisachterstand, Reclamecode, mailsysteemonmogelijkheden en de beste bedoelingen van marketingatilsemedia doen niet terzake. Spam. Dus ik wil nieuws, contact, een relatie, erkenning, geen spam. Hoe pak ik dit aan? Ik zal jullie door mijn gedachtentrein loodsen.

Ik zou zoals vorig jaar meerdere malen aangeboden een halve dag op m’n kosten hun marketing afdeling bij kunnen laten praten over persoonlijke, relevante, en gevraagde mail marketing strategie. Dat hoefde niet. Snap ik best, kinnesinne. Hoewel ik al tig keer mijn grieven met de nom-de-plume “marketingatilsemedia” heb opgenomen snappen ze maar niet hoe het werkt, en bovendien hoe ik (de klant) het wil. Ik ben er klaar mee. Nee ik kan het niet ook gewoon deleten, mail komt binnen op mijn mobiel dat kost geld. Ik doe zaken met ze en daarom zetten ze me ongevraagd telkens op hun wat zij noemen “perslijst”.  Persen als in pushmarketing als in er doorduwen. Punt is dat ze geen cursus nodig denken te hebben. Dus nogmaals vanaf hier: Gasten! Mail is een permissie pull kanaal in mijn boekje. Waarom is er wel minimale spam richtlijn maar geen 2.0 gedragscode, geen flashbadge “2.0 gecertificeerd”?

Ik zou ze kunnen adviseren een sociaal netwerk te gaan zoeken en met mij te communiceren via XING ofzo of hun nieuws mailtjes zelfstandig kunnen publiceren als publieke RSS feed op mijn eigen http://www.bramalkema.nl website. Punt is dat ik Bacn ook haat, en ik geef toe dat 2.0 meuk verreweg de grootste BACN verspreider is van allemaal. En een feed? Waarom moet ik de moeite doen. Ze moeten zich gewoon bekeren.

Ik zou ze misschien kunnen aanklagen. De wettelijke gronden bepalen, volgens mij hoor, dat ik vooraf duidelijk toestemming moet geven voor gebruik van mijn van mijn email adres voor anders dan projectmatige uitwisseling met IRL contact personen van ilsemedia. Waarbij mij duidelijk verteld wordt dat ze me gaan lastig vallen met marketingmeuk want de afgetrapte lachwekkende zelfregulering zullen ze vast ook ondertekend hebben. Quod non. Mijn mobiel, skype etc. gebruik ik ook zakelijk gaan ze me straks ook MMSen?  Ze mogen mij dus niet onaangekondigd (ik zeg ongevraagd) op die spamlijst zetten. Het enige recht dat ilsemedia heeft, geloof ik, is dat ze nog ongevraagd naar info@bedrijfsnaam mogen spammen, met een duidelijke opt-out voor al mijn gegevens (niet alleen emailadres). Het ontbreken wettelijk verplichte KvK nummer in de mail wordt helemaal lachwekkend door een copyright claim onder aan de mail. Punt is dat ik ze kan misschien nipt,  dwingen mijn niet te spammen, maar niet om te begrijpen dat ik ander contact wel op prijs stel, en dat ik ze ook anderen wel mogen spammen. Ik vind dat dat het verkeerde signaal stuurt. Ik vind dat ze een voorbeeld moeten zijn over hoe het wel moet, niet hoe het net nog mag.

Ik zou ze een weer een mail kunnen sturen (Ik schend het geclaimde auteursrecht van hun spam, maar bij dezen verklaar bij deze de noodtoestand, wegens op handen zijnde oorlog):

Beste Bram Alkema,

Ilse media wil graag in contact blijven met jou! Vorige week week hebben we jou een mail gestuurd met het verzoek je gegevens te controleren en zonodig te updaten. Helaas hebben we nog niks van je gehoord, daarom vragen we je nogmaals om aan te geven of de gegevens nog kloppen en of we misschien belangrijke informatie missen. Let op: naast het updaten van je gegevens vragen we je ook of we je in de toekomst zakelijk mogen blijven mailen. Alvast bedankt voor de moeite! Met vriendelijke groet, Ilse media b.v.

Beste ilsemedia b.v.,

*Stem van Jessup* Wie the f*ck ben jij? Waarom hebben je ouders je zo’n stomme naam gegeven? Hoe, the f*ck, kom je aan mijn adres? Heb je enig idee over wie ik ben, wat ik wil, welk nieuws ik van je zou willen hebben, wat mij succesvol maakt, waar ik wakker van lig, van droom, kortom wie je klant is, hoe je met mij in gesprek komt, hoe je mij irriteert. Je kunt overigens rustig googlen voor een beetje backgrounder en anders, vraag het me. Ja. Je mist belangrijke gegevens en informatie die elders in het bedrijf en op het web vrijelijk beschikbaar is: ik haat spam. Volgens mij mis je meer dan gegevens. Je mist fatsoen, interesse, kennis, spellingscontrole (“Zo nodig” wordt los geschreven, behalve in de zin: “Jij moet zonodig je gegevens checken”) en een heleboel empathie. Je tone of voice is uit de hoogte. (Uitroeptekens. Helaas. Let op. Geen enkele clou waarom nieuws van marketingatilsemedia relevant voor mij geweest zou kunnen zijn of worden)

Ik erger me bijvoorbeeld kapot aan herinneringen aan een gevraagde gunst. Als ik niet binnen een week reageer, verzin dan eens dat ik het liever niet wil, niet relevant vind, of op dit moment niet uitkomt. Ik hoef mijn adresgegevens niet te updaten omdat jij ze zonodig moet checken, dat kan op heel veel andere manieren. Het lijkt wel of je mij een gunst doet? Stuk onfatsoen. Ter illustratie even een jijbak: Herinnering: Ik wil graag vier dinerbonnen. On the upside Ja, ik wil graag contact houden met sommige mensen van Ilsemedia, maar ik heb naar mijn beste weten geen mail van niemand ontvangen. Grappig, genoeg sturen accountmanagers van ilsemedia meestal een SMS (ja ze hebben 24/7 toestemming voor mijn mobiele nummer) omdat ze weten dat ik daar op reageer. Ik heb al honderd keer gemaild dat ik geen onpersoonlijke commerciële marketing shit wil hebben dus waarom die vraag of dat in de toekomst wel mag? Grapje. Natuurlijk mag je mij blijven mailen. Mijn zakelijk mailadres die je kunt noteren is .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Hebudat? Nogmaals verwijder alle mijn gegevens uit je systeem en zet ze niet meer terug zodra ik weer een order van 10k plaats. Ik hoop dat dit relevant en persoonlijk genoeg voor je?

Met vriendelijke groet,  Julliemailmarketingzuigt.nl b.v. *Einde Jessup stem*

Punt is dat ik marketingatilsemedia niet kan dwingen respect te hebben voor de relatie met hun klagende klant. Ik kan ze niet dwingen te stoppen met uitzenden (spammen) en uit te gaan wisselen. Alleen voor mij. Ik weet dus niet zo goed hoe ik zo’n oorlog aan moet pakken eigenlijk. Ze hoeven geen zaken te doen met mij op mijn manier.  Daarnaast vind ik het moeilijk de diplomatie te verlaten en de loopgraven te betrekken. Ik ben doorgaans ook liever een minzame onbegrepen hoofdschuddende guru op de berg. En ik geef toe dat in zijn uppie is een lullig mailtje of een kogeltje in Franz Ferdinand of vermoeden van weapons of mass destruction nooit de reden maar wel de tipping point kan zijn voor een oorlog.

Ik zou een post kunnen schrijven op MF!. Daar krijgt iedereen toch al van mij zijn 1.0 vet. Alle mail wisselingen naar marketingatilsemedia op mijn social network zetten. Laten we dat maar doen. Kijken wat dat uithaalt. Dus voel je je ook wel eens gekwetst door 1.0 onbeholpenheid maar heb je nooit aanleiding genoeg om je heel boos te maken. Laten we crowd sourcen. Wie tekent bij in de oorlog tegen 1.0? Wie ontwerpt een vlag? Wie traint de recruten? Wie vrijwilligt zich voor de zelfmoordactie zoals hierboven. Wie schrijft de manifesto. Wie ontwerpt de “2.0 gecertifieerde marketing campagne” bagde voor de marketingafdelingen die het wel kunnen. Join. We want you! Punt is, behalve dat ik bang ben dat ik de enige ben die me ergert, dat marketingatilsemedia niet eens kan reageren op MF! want geen persoon, en dat vind ik geen dialoog en dat verwijt ik iets wat ik zelf niet laat.

Dus zit ik lekker nu lekker oorlog te voeren met mezelf. War on Bram. De onmachtigheid van de 2.0 zelfmoord fundamentalist met een bom in een VW...

Lekker dan. Help?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 53 reacties op dit artikel

  • Verder alles goed Bram? ;-)

    geplaatst op
  • Hahaha. Ik hou er van als iemand zo af en toe helemaal loos gaat en je er als buitenstaander er eigenlijk geen touw meer aan kan vastknopen vanwege de emoties :D

    geplaatst op
  • @marketingfacts Uitstekend mijn recreatieve rancune is weer helemaal terug. ;) Maar eh.. mijn stijl is inmiddels genoegzaam bekend. Doe jij eens wat inhoudelijks.
    @roy Buitenstaander! Als je niet voor ons bent... ;)

    geplaatst op
  • Inhoudelijks? Spreadsheets doorakkeren, panden bekijken, mensen aannemen. Ben retedruk. Dat jullie tijd hebben voor al dat geblog en getwitter ;-)

    geplaatst op
  • Ik kan me de frustratie wel voorstellen. Zeker wanneer je zelf voor de kosten van nutteloze SMS'jes moet opdraaien.

    Als bedrijf zijnde krijg je ook ongevraagde B2B mailings via de post.
    Misschien ook een oorlogje aan wijden? ;)

    geplaatst op
  • @Bram: Adem in. Adem uit. Ik pleit voor tussenkopjes in je verhaal ;-). Verder ben ik heel erg benieuwd naar de reactie van Ilse. Die vast komt. Dat kan niet anders. Toch?

    geplaatst op
  • @Victor Check! The buck stops here.
    @Matthijs Ik heb een inhoudsopgave overwogen.

    geplaatst op
  • Ilse?! Wie gebruikt dit nog?

    geplaatst op
  • @Toonder: Zo'n beetje alle internetgebruikers in ons land? Of kom jij nooit op startpagina.nl, nu.nl, web-log.nl, etc?

    geplaatst op
  • Ik mail bij dit soort Nederlandse spam altijd terug:
    http://www.spamklacht.nl
    Daar willen die ondeskundige marketingjongens nog wel eens van schrikken

    geplaatst op
  • @Bram: wat waren je afwegingen om het níet te doen? ;-)

    geplaatst op
  • Ik merk dat je boos bent

    geplaatst op
  • Spam is inderdaad verboden maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. Zo is het toegestaan om bedrijven te spammen, het verbod geldt alleen voor natuurlijke personen. Ben je ZZP of eenmansbedrijf, dan mag je worden gespamd. Sorry! Uitbreiding van dit verbod naar bedrijven blijkt politiek heel moeilijk.

    En als als particulier je ooit je gegevens aan een bedrijf geeft, mogen ze je levenslang blijven spammen totdat jij op de door hun aangegeven manier aangeeft dat ze op moeten houden.

    Arnoud

    geplaatst op
  • Wat een gezeik zeg, zonde om je daar druk over te maken.

    Focus op dingen die positief zijn en bijdragen aan je (positieve) doelstellingen en je zal een stuk gelukkiger worden (-:

    geplaatst op
  • Zo, dat moest er even uit zo te lezen. Wat men ook vindt van deze posting, één ding is duidelijk. Bedrijven die spammen wekken dit soort emoties op bij hun 'relaties'. Een mooie les, niet alleen voor Ilse, maar voor alle beroepsmatige spammers.

    Wordt het niet hoog tijd dat Den Haag de opt-in regeling m.b.t. email ook van toepassing verklaard op bedrijven? Wie werkelijk een relatie heeft, moet geen moeite hebben om toestemming te krijgen van zijn/haar zakelijke relaties om relevant te mogen communiceren. En als iemand dat niet via de email wil, ga hem/haar dan ook niet lopen irriteren door toch emails te sturen. Lijkt me immers geen goede business case.

    geplaatst op
  • @Bram
    Weet je zeker dat deze niet gepost moest worden op dit blog, waarbij je aantoont hoe gebruik je gedrag beïnvloedt? ;)

    (Grote) organisaties zijn inefficiënt. En ja dat is vervelend op zijn tijd en ja je kunt denken dat alles verbeterd kan worden, maar uiteindelijk komt die inefficiëntie toch wel weer ergens anders boven drijven.

    Sterkte met het verwerken van dit groot onrecht!

    geplaatst op
  • Zeven alinea's beginnen in bovenstaande posting met "ik".
    Dat is ik, ik, ik, ik, ik, ik en ik en dan met heel veel woorden er tussen.

    geplaatst op
  • In totaal staat er 74x het woord "ik" in deze posting.

    geplaatst op
  • Mijn hemeltje, ik ben op een gegeven moment maar gestopt met lezen. Het gaat geloof ik over een lichtelijke aversie tegen spam van Ilse Media. Geloof ik.

    Een rant is prima, los gaan mag, maar dit is een beetje een woordenbrij zonder kop of staart. Niet wat ik op MF gewend ben.

    geplaatst op
  • Haha, die bram toch!

    geplaatst op
  • @paarse broeken die dit niet gewend zijn en zich ergeren aan mijn conflictzoekende, confronterende, geenstijlesque tone of voice
    Een redactie slagje met inhoudsopgave en kopjes was op zijn plaats geweest, aan de andere kant weer niet kloppend bij het columnesque effect dat ik probeerde te bewerkstelligen. Een rant moet er uitzien en voelen als boos en gefrustreerd; is juist met opzet ongecontroleerd. Daarom moet het juist ook gaan over de kleine irritaties en de mug en de olifant en de spijkers en het laagwater. Gezien sommige reacties kwam blijkbaar goed over. Je moet, gezien de door mij gekozen vorm, meer ergeren aan mij dan aan mijn onderwerp. Enter sarcasm, enter the jester. Ik heb overigens verder nog niemand gehoord die het met de strekking oneens is. Mooi, dat geeft mij voldoening. :)

    @Peter W. Vier rethorische vragen: Begrijp ik goed dat je alleen inhoudelijk reageert op posts met een < 1/100 "ik" moyenne? Ben je het zo roerend eens met de inhoud en had je gewoon even zin in kabbala? Als je zo vaak "ik" ziet heb je dan niet eerder het vermoeden dat er vormopzet in het spel is? Denk je dat ridiculisering argumentatief een handige route is?

    @joop! Vetleren medaille. Je begreep de tongue in cheek zonder hulplijn. Ook dat je niets hoeft te vinden of eens/oneens te zijn. Fijn dat je even kon lachen, daar deed ik het voor.

    @Max R. Pardon? Wie maakt jou de voice of reason? Wat is je punt BTW?

    geplaatst op
  • Bram, je hebt gelijk: blijf boos! Eigenlijk moet je nog kwader worden: Bel ze op en vertel dat je pas ophangt als ze je voorgoed uit hun bulk-spam-ik-heb-je-niets-te-vertellen bestand kieperen. En als ze dat niet kunnen regelen: vertellen dat je NIET gaat ophangen (want dan steel je energie van ze net zoals ze dat van jou doen). En als ze ophangen: direct terugbellen! Desnoods ook je collega's laten bellen, allemaal gelijktijdig => VoiP centrale overbelast, bedrijf stil. Dan luisteren ze misschien naar je.
    Doorgaan Bram, blijven jagen!

    geplaatst op
  • Eindelijk iemand die dingen bespreekbaar maakt vanuit zijn optiek, en dan ook nog eens met zijn hart (lees; ziel en zaligheid). kan het helemaal volgen Bram. alinea's of niet, het punt is duidelijk en de strekking ook. Hoort dus helemaal hier thuis op MF, want dan kunnen mensen erover praten.

    Heeft Ilse gereageerd?
    en een andere vraag; wie is het grote goede voorbeeld maw welk bedrijf pakt het wel goed aan?
    van wie kunnen we leren, en dus ilse ook? :_)

    geplaatst op
  • Nou Bram, een lelijke vergissing mijnerzijds. Het gaat hier om een vormkeuze. Dat was me inderdaad niet opgevallen. Excuses daarvoor. En inderdaad zoals je zelf zegt: "Je moet, gezien de door mij gekozen vorm, meer ergeren aan mij dan aan mijn onderwerp." Dus inhoudelijk hoeven we niet eens te reageren.

    Resteert een comment op de vorm en vooral stijl. De ruwheid en ongepolijstheid van je stuk in combinatie het veelvuldige ik-gebruik verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs. Het maakt het stuk onleesbaar en roept een anti-reactie op. Je boodschap komt dan niet over. Denk ik.

    geplaatst op
  • @peter; klasse hoe je reageert! weet je, ik vind de stijl juist wel weer leuk en verfrissend. natuurlijk alles moet een fundament hebben en ik dit geval was het "oergevoel" sterker dan het relativeren en dan een afgewogen stuk te schrijven. Feit is, we zijn ermee geconfronteerd en heeft ons ook aan het denken gezet. een soort "wake up and smell the coffee" email.

    geplaatst op
  • @Reinout Tsja, smaken verschillen. Zeker waar het coffee betreft ;-)

    geplaatst op
  • 2 suiker en een beetje melk aub :)

    geplaatst op
  • @Bram: Voice of reason? Ik geloof niet dat ik dat ergens had verkondigd. Ik heb ook nergens zien staan dat ik wat dan ook moest zijn om hier te kunnen reageren. Maar goed, conflictzoekend en geenstijlesque, je geeft het zelf al aan.

    Ik gaf alleen maar aan dat dit stukje tamelijk afwijkt van wat ik op MF gewend ben. Dat was mijn punt.

    geplaatst op
  • "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

    geplaatst op
  • Nu weet ik weer waarom ik af en toe van Bram houd :) Heerlijk, beetje onleesbaar van tijd tot tijd, maar de boodschap komt goed over.

    Moet er wel bij zeggen dat je vaak in een spagaat zit. Ik ben tegen algemene, ongestructureerde, onpersoonlijke mail. Echter kan het soms moeilijk anders (ik zeg niet NIET, maar moeilijk). Maar ik deel je mening in deze volledig, nog meer als het geen grote bedrijven betreft, zoals in mijn stukje van vandaag op dit blog.

    geplaatst op
  • Ik geloof dat de sociotechnologische trend die ik steeds gemakshalve 2.0 noem niet beschreven kan worden in gevestigde termen. (cf. Jaffe, Gladwell, Godin, OReilly). Ik noem het daarom een paradigma. Ik vind dat opinie leiders (consultants, trainers, bloggers) die proberen die trend af te doen als nieuwe wijn in oude zakken en internet verkopen als een just another channel, valse hoop wekken bij de branche, marketeers en adverteerders en vertellen wat ze het liefst horen: dat ze niets hoeven te veranderen. Een explosie van complexe asynchrone verspreidingsmodellen en brandconversations blijven te proberen te beschrijven in GRPs doet echt geen recht aan het fenomeen. Ik kies daarin een opzettelijk overdreven oppositie, omdat ik vind dat gedachtengoed ontwikkeld wordt in de antithese. Niet in het compromis. Ik weet ook niet precies hoe het nieuwe ding eruit ziet maar wel dat het oude niet meer voldoet. Die blogosphere is zo'n bizar hyperefficiente word of mouth katalysator geworden dat je oren soms suizen. Marketingatilsemedia is daarom een geweldig voorbeeld. Ilsemedia hoort een nieuwe 2.0 interactie stijl te omarmen en daarin veel en vaak experimentele fouten te maken. Dat doen ze niet. Net als vele grote organisaties missen ze nu, in 2008 sic, het DNA en de 2.0 interactie capaciteit. Ik verwijt dat hullie niet eens, maar meer mezelf en eigenlijk heel MF! dat we niet uitgesprokener, eloquenter, pragmatischer, operationeler (2.0 badge) gedachtengoed vormen rondom dat 2.0 fenomeen. ik bedoel dat marketingatilsmedia het nog steeds niet begrijpt, weg komt met 1.0 crap, is een teken van onze gezamelijke onvermogen. En dus dat ook Peter W. zich dient uit te spreken over de bewezen ineffectiviteit van spam en banners en zijn genuanceerdere (hangt ervan af, kan best in sommige gevallen) mening thuislaat.

    Ook geloof ik dat de oubollige semijournalistieke (denk Adriaan van Dis) stijl op andere blogs allang verlaten is. Meer puntig, meer outspoken, meer polemisch, meer particulier, meer kwetsbaar, meer accountable (ik kies voor veel meer "ik", en minder voor "zij"), minder zalverig. Ik vind de stijl van geenstijl.nl en retecool in vorm en functie een verademing en een briljant voorbeeld van dialoog en dichotomie. Ik denk dat het doorsnee paarsebroeken elitaire consultancy, en dat je positief moet blijven en gematigd zijn in je stijl, behalve saai, gewoon niet helpt. Ik denk dat het wel helpt de nieuwe kleren van de keizer aan te wijzen. MF! mag, naast een nieuw content systeem, ook best wat innoveren in stijl en (dat doe je door experimenten). Ja, dat is altijd anders dan je gewend bent, Max. Snuit je neus in je T-shirt. Verbet. Panta rei.

    geplaatst op
  • @Bas Ja las je stuk. Eenser dan eens. Vind je echt dat ik zo onleesbaar schrijf?

    @Peter W. Stijlkeuze betekent niet dat het onleesbaar moet worden, inderdaad. Er zitten ook een hoop anakoloeten in en onbedoelde schrijfouten. Beetje te betaversie, dat is waar. Hmmm... wellicht dat ik Marco moet vragen achter elke post een wiki te zetten, dan kunnen jij en Bas het naar believen verbeteren. :)

    @Reinout Pats ;)

    @Joost Diepenmaat Boos ben ik op mezelf. Gespeeld boos naar marketingatilsemedia. Maar eh.. terugstalken werkt met best een flashmob en dan een 90 punten program alla cluetrain op de deur spijkeren. Doe je mee?

    @Martijn Klopt! Xat helemaal onder de drugs. Not! Maar wel goeie tip. Ik geloof dat de Beatles toen hun beste werk maakten. :)

    geplaatst op
  • @Bram, je kent mijn mening over onleesbaar of spelvoutloos schrijven. Dat is niet relevant als de boodschap maar aankomt. Dat komt hij, dus so what. Maar kopjes ertussen waren handig geweest :)

    Maar ik ben het niet eens met je reactie boven je laatste reactie. Ik geloof namelijk niet dat consultants het afdoen als 'just another channel'. Tenminste, ik niet en de meeste die ik ken ook niet. Maar je ziet dat bedrijven er veel moeite mee hebben en een deel van de consumenten ook.

    Waarom mailen we massaal? Omdat het nog steeds werkt. Waarom is er SPAM? Omdat het nog ergens werkt. Mijn oude baas (lang geleden) stuurde mij vaak mailtjes door, waarop ik terugmailde dat dat spam was en we daar dus niet op in moesten gaan. Was hij boos, want als het een goed aanbod was, wie maakte het dan toch uit of het spam was of niet.

    Zo zijn er nog veel mensen die moeite hebben om om te gaan met de manier waarop wij willen dat mensen met ons omgaan. Wij als 'paarse broeken' om het dan maar zo te noemen. Ik wil persoonlijk op een correcte manier benaderd worden, zoals ik omschrijf. Maar hoeveel mensen willen niet gewoon een persbericht. Sterker, als ik een journalist bel met een mooie scoop is de eerste vraag vaak: heb je een persbericht op papier staan? De meeste mensen zijn er nog niet klaar voor. Daar moet je rekening mee houden.

    Ik gebruik mijn ouders (beide in de 60) vaak als referentie kader. Ik kan me zo opwinden over het feit dat ze zich regelmatig laten naaien door allerlei organisaties en daar niets tegen doen. Maar ze vinden het niet meer dan normaal. Het is al veel beter dan het ooit was, je kan al klagen, er wordt zelfs geluisterd. De digitale kloof is groter dan ooit, vergeet dat nooit.

    Maar ik ben het met je eens dat we nog veel stelliger kunnen zijn, alleen is de vraag of er dan geluisterd gaat worden. Want als ik in België kom krijg ik al regelmatig te horen: goh, je bent wel heel uitgesproken, in ons land is niemand die zo te keer durft te gaan, ik zou niet graag aan jouw slechte zijde willen zitten, etc.

    geplaatst op
  • "Snuit je neus in je T-shirt."

    *doet*

    Voortaan wel even aankondigen als je zo tekeer gaat. Dit kost me teveel schoon goed, zo.

    geplaatst op
  • @Bram dank voor je reply en het aanbod om in vervolg iets leesbaars te maken van jouw postings. dat moeten we denk ik niet doen. gaat altijd ten koste van de oorspronkelijkheid (los van tik- en spelfouten). het mooie van dat bloggen is juist dat reacties op postings invloed hebben op de volgende posting. da's het organische principe van bloggen.

    nogmaals, ik zou de boodschap anders gebracht hebben. andere stijl, andere keuzes. maar ja, mijn broek is dan ook paarser dan paars.

    geplaatst op
  • @Bas Ik itereer consequent. Vergelijk het volgende proces: Richard Dawkins besloot op een gegeven moment dat ie het zat was begrip op te brengen voor respect te hebben voor mensen die geloven in een bovennatuurlijke god. Zijn gram gold niet alleen de gelovigen maar met name de atheïsten die begrip op bleven brengen, respect bleven houden, voor het geloof. Of je het nu met hem eens bent en of niet (en of ik mijzelf mag vergelijken met Dawkins) maar de wijste zijn, genuanceerd zijn, doormelkeren, het midden kiezen, voortpolderen, leidt juist tot vertroebeling van het discours. Kijk eens goed naar de discussie hierboven. Samenvatting: "Bram je hebt misschien wel een punt maar met zo'n toon, schrijfstijl, gezeik bereik je niets, tuttuttut." Nou, jongens, met begrip op blijven opbrengen voor referentie kaders van nog niet bejaarde marketingatilsemedia bereiken we in ieder geval ook weinig. Anno 2008 is het nog steeds huilen met de pet op.
    Nogmaals suggestie: Waarom niet eens de andere boeg? Misschien vertellen we de boodschap niet goed of hard of simpel genoeg. Als marketingatilsemedia mag volharden in 1.0 dommigheid en onfatsoen waarom moet ik daar dan geduld mee hebben? Waarom moet ik mij wel genuanceerd uiten? Waarom word ik ter verantwoording geroepen over mijn stijl? Waarom worden mijn verstandelijke vermogens wel in twijfel getrokken? Waarom moet ik de wijste zijn? Waarom mag ik niet arrogant zijn?

    @Max R. Ik ga niet tekeer, ik gebruik proportioneel geweld. Enne.. gewoon even marketingatilsemedia het volgende mailen: Herinnering: stuur Max R. even schone ilse t-shirtjes Beste marketingatilsemedia, Helaas heb ik tot op heden heb ik geen schone tshirtjes van je gehad. Zoals ik vorige keer al mailde stel ik dat juist heel erg op prijs! Waar moet ik nu mijn neus in snuiten? Let op: ik vraag je meteen even of je voortaan elke week even een schoon shirtje opstuurt, ook als ik er niet zelf om denk. Overigens, het interesseert me totaal niet wat jij wil. Met vriendelijke groet, (c)opyright Max R.

    @Peter W. My point exactly: Boodschap moet anders gebracht worden. De genuanceerde manier levert blijkbaar te weinig op. Mooie broek trouwens. :p

    geplaatst op
  • Bravo! Hulde! Er is in ons kleine marketingwereldje niets leukers dan een Bram op dreef. Ik ben klaar om geronseld te worden voor the war tegen 1.0. Captain, my captain! (Morgen vast spijt, want het betekent nogal wat.....)

    geplaatst op
  • @MarcoDekkers [vrijdag 29 februari 2008, 13:38), "...Wordt het niet hoog tijd dat Den Haag.".
    Je wordt op je wenken bedient (en dat is ook zeker en vast dé reden waarom Ilse juist nú al die mailtjes aan het sturen is). Morgen dinsdag 4 maart ligt het wetsvoorstel van de nieuwe Telecomwet bij de eerste kamer. Zodra die wet daar is aangenomen en gepubliceerd, is het vanaf het in de wet opgenomen inwerkingstredingsmoment ook verplicht om een opt-in voor zakelijk mailadressen te hebben.

    geplaatst op
  • Het mailtje is onderweg, Bram. Help me duimen dat ze me ook daadwerkelijk een stapel shirts sturen, en niet een interne mail rond gaan sturen waarin ze hun verontwaardiging uiten over mijn onpersoonlijke en ongeïnteresseerde aanpak, waarna wordt afgesproken dat er een oorlog tegen Max R 1.0 ontketend moet worden.

    Ik hou je op de hoogte.

    geplaatst op
  • Oh, ironie: http://www.nu.nl/news/1461507/50/Junkmail_valt_niet_onder_vrije_meningsuiting.html
    (wel jammer van m'n paarse pak).

    geplaatst op
  • @marketingatilsemedia Beetje jammer dat je denkt dat negeren en zwijgen je gaat redden, je hebt nu een week gehad. Je herinnert je misschie een geval waarin men polemiek in eerste instantie negeerde. Je treft in mij een enorme terrier. De dialoog uit de weg gaan was je euvel al, waar je nu mee kunt stoppen. Niet verstoppen omdat je denkt dat het overwaait.

    Je had alleen moeten zorgen:
    1. Dat jij hier reageert op M!

    Nu je dat niet gedaan hebt (Let wel je moet Joris dan niet verwijten, hij kan geen ijzer met handen breken) het volgende:
    1. Je moet publiekelijk aankondigen volledig te stoppen met emailmarketing. Of je nu opt-ins hebt of niet. Totdat je schriftelijk kunt aantonen, hier op M! hoe emailmarlketing werkt (2.0).
    2. Je moet daartoe eerst een cursus emailmarketing volgt. Hoeft niet van mij. Klik eens op M! Netwerk hierboven staat genoeg tussen.
    3. Je moet Kvknummers vermelden voortaan op de mails die je wel stuurt.
    4. Je moet je persoonlijk bekend maken en stoppen met verschuilen achter een b.v.
    5. Je moet mijn goede relatie met Joris en de meiden van Newrulez intact laten.

    Je ziet de eisen zijn redelijk en proportioneel. Je zou kunnen berekenen dat de alleen al de netto contante waarde van een negatief koopadvies aan klanten en relaties in de toekomst (uitzondering van Newrulez) plus de nu ontstane de reputatieschade van niet reageren op een directe aantijging, de marge op je sneue emailmarketing gerelateerde sales alleen al overstijgt. Maar misschien moet je toch even een beeld hebben hoe het disproportionele zwerk eruit zou kunnen zien: Stel je voor een grappige bashingsite, met superleuke gratis ilse t-shirts met logo satires, ja er komt een fonds om proefprocessen tegen alle mails die je verstuurd hebt zonder kvknummers en opt-in, en ja er komt een RSS feed met marketingatilsemedia nieuws maar niet onder jouw redactie. Er is inmiddels 2k gepledged om een meer militante 2.0 agenda onder de aandacht te brengen, wacht daar niet op. Praat! Je hebt een week, want even skieen. Toedels...

    @Peter W. Kijk, een comment helemaal zonder 'ik'

    geplaatst op
  • @Bas Over of spam (en andere 1.0 interuptiemarketing) "wel werkt", helpt misschien dit verhaal:

    Stel je bent 12 jaar en je wilt zoenen. Je kunt besluiten alle 30 meisjes in de klas vol op de bek gaan. Als er dan drie tussen zitten die dat lekker vinden zou je tegen andere jongens kunnen volhouden dat je toch mooi wel succesvol bent. Je hebt immers 3 keer gezoend, zij niet: Conversie van 10%. De andere jongens weten echter wel beter. Zij denken namelijk dat in het beste geval 20 meisjes die aanranding genegeerd hebben of onverschillig laat. Ze weten zeker dat 3 meisjes zich zo in hun kruis getast voelen dat ze tegen alle andere meisjes van school gaan zeggen dat je een vieze aanranderige hork bent... We noemen dat voor de grap even de nonversie (negatieve conversie) van 10%.
    De jongens weten ook dat die reputatieschade zo groot is dat als je ooit iemand tegenkomt op school die jou echt leuk terug vindt, ze wel 10 keer uitkijkt om met jou te gaan zoenen... (Ze weten ook dat het niet helpt dat kwaad te worden op de meisjes die gaan rondvertellen dat je een hork bent. Wie begon?)

    Moraal: spam werkt alleen voor bedrijven die zonder lange termijn reputatie kunnen (vakantieliefdes, one night stands, sletjes, horken, viagras). Spam lijkt te werken voor marketingatilsemedia zolang hij alleen kijkt naar conversie en niet naar de nonversie. Nonversie van 3% (met vervolgens deze rant op M!) zorgt ervoor dat de toegevoegde waarde van een 10% converterende b2b spam campagne alsnog negatief is. De hoop dat jouw campagne het niet converterende deel van je doelgroep "onverschillig laat" is geen strategie. Hoop is trouwens nooit een strategie.

    geplaatst op
  • Bram,

    Dank voor je energie. Zelden op een blog zoveel serieuze kwaadheid en intelligente woorden gezien. You raised the bar considerably. Mijn terrier thuis jankt uit bewondering.

    Maar het practische punt nu is: het blijkt makkelijker om grote hoeveelheden mail de deur uit te donderen, dan een maatwerk-mail te maken. Behalve jouw (onze) goede verhalen en workshops hierover: is er een soort van Neaderthaler-versie te maken, waardoor de Massamailers stapje voor eenvoudig stapje richting Het Ideaal kunnen komen?
    Graag verzin ik met je verder hoe dit kan. Want eerlijk gezegd: de hoop dat de Massamailers mijn gegevens ontzien, die hoop heb ik allang opgegeven.

    geplaatst op
  • @Ewout Je bedoeld hoe we andere clubs als marketingatilsemedia het licht laten zien? Tuurlijk.
    Apple, Google, Vuur maken Amazon, Liedjes op de Ajax tribune, Starbukcs, Cocaine, Kinky sex, Christendom, Ewout en andere merken/memes gingen je voor:

    1. Besef dat elke interactie conversie, aversie en nonversie oplevert. De verhoudingen is het netto effect van je interactie. (Dat jij bevooroordeelt bent en je eigen dienst/product maar ook je houding, gedrag overwaardeert. Dat je vermoedt dat beste bedoelingen hoffelijke coulantie tot gevolg hebben. Daar zijn genoeg casussen van: Dell Hell to name but one.
    2. Vertel in het begin alleen nieuws aan mensen die er echt expliciet om gevraagd hebben. Aan niemand anders, zelfs al is het goed voor ze in jouw perceptie.
    3. Geef hen de mogelijkheid je nieuws aan anderen door te vertellen.
    4. Zorg dat alle personeel de competentie heeft elk klantcontact, interactie uit te nutten. Geef alleen centraal richtlijnen en tools om dat te doen.
    5. Maak er een dogma van nooit toe te geven aan de verleiding een boodschap te pushen. Dat werkt niet op termijn en niet voor je reputatie.
    6. Punt.

    @marketingatilsemedia Maart is voorbij. Ik ga morgen een nieuwe stap zetten. Embrace.

    geplaatst op
  • 2 Zaken 1. Waarom reageer je niet? 2. Als je het niet kunt doen wij het wel.

    Corporate silence
    Beste marketingatilsemedia, ik heb de tijd, de energie, het vermogen, het intellect, het podium, de heilige irritatie om dit spel langer vol te houden dan jullie schatkist aankan. Je bent aan het verliezen. En dat bevestigd het beeld dat je het niet kunt. Als je mij, en mijn medestanders, kent: wij gaan wel door. Door tot je openlijk afscheid neemt van 1.0 marketing tactieken. De tijd dat je bloggers (zelfs trollers, ranters) kon negeren is voorbij. Ik kan, in mijn uppie, op een vrij gemakkelijke manier mijn 2.0, Godinesque, marketinginnovatie agenda blijven pluggen over de rug van een logge marketingatilsemedia. Rot voor je maar in tijd van crises is negeren soms een goed idee maar in dit geval niet. Reken niet op coulantie, dat hoefde ik ook niet van marketingatilsemedia. Nogmaals: Hoeveel google juice genereert deze post? Ik vermoed dat je zelfs google juice nog moet googlen? Weet je hoe je er op staat als je een maand niet reageert op marketingfacts? Zwaai een witte vlag anders gaan we snoeihard je 1.0 weapons of massdestruction ontmantelen. Verschuil je niet langer achter de aardige mensen bij ilsemedia. Mensen die te lijden hebben van je onbenul. Zeg niet dat je de beste bedoeling had met je mailtje, leun niet op hun loyaliteit, verschuil je niet achter je werkgever, zeg niet dat push marketing zelfs met een doubleoptin wel werkt, dat segmenteren, relevant en persoonlijk maken geen zin heeft, zeg niet dat sommige klanten er wel wat aan hebben, dat ik je spam gewoon kan negeren, dat ik de wijste moet zijn, dat het een goedkope gemakkelijke manier is. Dat is allemaal namelijk dikke onzin. Je probeerde mij irrelevante, onpersoonlijke, propaganda in de maag te splitsen op een manier waarvan je had kunnen weten dat ik die niet blief. Hork. Je hebt bijna mijn relatie met ilsemedia verkwanseld en ik ga je nu laten voelen hoe dat is. Polarisatie was niet mijn keuze, maar de jouwe. Polemiek is een normaal middel in het discours en het gaat niet aan de handschoen nu te laten liggen. Ik heb je alle kansen geboden te reageren. Dat is hoffelijker dan dat je mij behandeld. Ik stop niet met uitroken tot je weg bent of je fatsoenlijk uitdrukt. Met vriendelijke groet, Bram Alkema

    2.0 Invasie
    De ijdele hoop van positief 1.0 campagne resultaat op die spam van marketingatilsemedia, ipso facto, een correct ingevulde database zal wel bijna vervlogen zijn, maar zoals ik beloofd had: "We stay the course". We staan aan het begin van een heilige oorlog tegen het 1.0 piratennest marketingatilsemedia. In de voorbereidingen van de invasie is een internationaal front opgericht. Geallieerden die, zoals ik, vinden dat marketingatilsemedia mee moet gaan met de tijd. Zonder compromis. Nu dan door gedeeltelijke hostile takeover, door afgedwongen crowdsourcing, door keiharde contra buzzing. Hier is de oorlogsverklaring.

    Beste marketingatilsemedia,
    Wij houden meer van ilse dan jij! Ilse is een geweldig instituut en valt onder de monumenten bescherming. Blijf met je fikken af van het marketingbeleid, je maakt het stuk. Vanaf 1 April doen we het anders: we nemen de marketing van ilsemedia gewoon over. Een duidelijk signaal van, laat maar, jullie gaan het toch niet snappen. Een signaal van: Laat je klanten, leveranciers, ex-werknemers maar nadenken over de beeldvorming van ilse voortaan. Hou er maar mee op. De eerste micro campagne is van start en er zullen er meer volgen. Misschien helpt het je in je volgende baan.
    Met vriendelijke groet Bram Alkema

    Afgekeurde campagnes
    Een paar ideeën waar reeds op gepledged is maar nog unlocked: 1. Een vacature te plaatsen op marketingfacts voor een totaal nieuwe marketingafdeling. 2. Alsnog juridische stappen. 3. Een RSS feed met officieus marketingatilsemedia nieuws waar in staat hoe je bijvoorbeeld omgaat met unsold inventory. 5. Een kliklijn met daadwerkelijk gerealiseerde CTR op ilse sites en de bijhorende effectieve cost per click. Er werden nog wat her en der gedachten te berde gebracht. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de gefaseerde uitrol. Misschien dat we een paar ideeën toch terug laten komen. Persoonlijk was ik erg geporteerd van de tagline onder vrienden van ilse " 'cos Ilse is my bitch!" We beginnen met een t-shirt campagne. Koop het shirt en steun Ilse in deze moeilijke overgangsperiode.

    Join Now
    Vind je het leuk om mee te doen? Draag je Ilse een beter hart toe dan hun eigen marketingatilsemedia? Stuur een mailtje naar {encode="admin@vriendenvanilse.com" title="danmaarzo@vriendenvanilse.com"}. Geen grap.

    geplaatst op
  • @Bram doe er je voordeel mee

    geplaatst op
  • En als je dan van die rust en ontspanning hebt genoten kun je misschien aan de hand van één van de door jou genoemde factoren jouw eigen acties kritisch bekijken;


    5. Maak er een dogma van nooit toe te geven aan de verleiding een boodschap te pushen. Dat werkt niet op termijn en niet voor je reputatie.

    Weet je zeker dat je zelf aan dit punt voldoet?

    geplaatst op
  • @Martijn Ik zie je punt. Er is een verschil tussen pushy (te vaak te veel) en pushen (op ongewenste plekken, zonder toestemming) de context is push en pull marketing. Misschien dat dat even aangesscherpt moet worden. Polemiek en het debat (ipv de dialoog) zoeken heeft mijn netto reputatie nog nooit geschaad. Bewust heilige huisjes omtrappen is een eeuwenoude methode. Dat ik mensen daarmee voor de schenen schop is een bijkomstigheid. Ik speel de man niet maar de bal, overal en altijd. Ik bevecht meningen, diensten, paradigmas, zienswijzen, houdingen maar nooit personen. Die blijven buiten schot. Lees maar.
    Ik zou zeggen probeer eens een standpunt in te nemen, te vechten voor een overtuiging, laten zien waar je voor staat en alles gaat beter. Mensen, zoals jij, die twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens of psychische stabiliteit, wees gerust: Ik ben zowel in prive als zakelijke een enorm enthousiaste blije gebalanceerde eikel. In het publieke discours heb ik gekozen voor een vrij uitgesproken mening en een vrij confronterende stijl, dat dan weer wel. Ik daag uit om op inhoud te debatteren, als je niet verder komt dan 'tuttuttuttuttut' en 'tsktsk' over mijn stijl ga dan lekker het Tijdschrijft voor Marketing lezen ofzo. Ik ben niet rustig en ik ga het niet worden omdat jij denkt dat dat beter is.

    geplaatst op

  • Ik ben niet rustig en ik ga het niet worden omdat jij denkt dat dat beter is.

    Dat is je goed recht. Zie het als mijn advies waarin ik stelling neem tegen mensen die zich in mijn ogen te druk maken om zaken die zich niet op die wijze laten oplossen. Zoals met alle adviezen en adviseurs is het vaak het beste die gewoon in de wind te slaan.

    Situaties "spiegelen" vind ik een goede manier om organisaties te wijzen op negatieve effecten van hun marketingbeleid. Hier vervolgens een kruistocht tegen ontketenen, of een propaganda actie opstarten zie ik persoonlijk het nut niet van in. Of ik daarmee dan ideaal binnen de doelgroep val van het Tijdschrift voor Marketing weet ik niet.

    Vooralsnog geef ik de voorkeur aan online marketingconsumptie via bijvoorbeeld Marketing Facts. Alleen kijk ik misschien nog iets scherper naar de auteur van het artikel ;)

    geplaatst op
  • @Martijn Mijn hypothese is dat "spiegelen" tot nu de facto nog niets heeft opgelost. Dat is echt een Melkert oplossing. Ik daag je uit aan te tonen welk bedrijf (branche) daar hoe van overstag ging. (Overigens spiegelen doe je in je reacties op mij ook niet echt).

    En waarom reageer je niet inhoudelijk en blijf je argumentatief zo hangen in mijn houding in het verander proces? Vind je nou wel of niet dat marketingatilsemedia op moet houden met ongedifferentieerde email marketing? Vind je nou wel of niet dat ze anders moeten omgaan met hun klanten. En zo ja zet jij dan een spiegelactie op. Kijken we wie er wint.

    geplaatst op
  • Van mijn geloof gevallen. {insert geluid brekende klomp} Ik dacht dat ik Google kon gebruiken als schoolvoorbeeld van New Marketing. Guess not. Prachtig staaltje van hoe het niet moet in de volgende spam:

    Beste Relatie,
    Gaat er een nieuwe TV campagne live binnenkort voor je klant? Of wil je inhaken met online video op het EK? Of veel bereik genereren tegen lage kosten per 1.000 contacten? Denk dan aan YouTube.
    Inmiddels heeft YouTube een bereik van 43% en maandelijks ruim 700 miljoen pageviews in Nederland (bron: ComScore).
    Mogelijkheden om te adverteren zijn:
    - Display advertising (banner/video) tegen hele lage CPM tarieven, € 1,50 - 2 CPM (o.b.v. veilingmodel via Adwords in te zetten)
    - Brand channel: een eigen video kanaal geheel in de look&feel;van de adverteerder op YouTube (voorbeelden: http://www.youtube.com/rabosporttv, www.youtube.com/cmonstvnl)
    - Homepage video advertentie: prominente positie met een video ad rechtsboven op de homepage van YouTube, voor een hele dag af te kopen. Vaste positie, vaste prijs € 10.000 (netto). Met gemiddeld zo'n 1,8 miljoen views per dag (NL). Een impactvolle positie tegen lage kosten.
    Interesse? Neem dan contact op met je account manager of met mij. PS. De komende drie weken ben ik op vakantie, tijdens mijn afwezigheid kunnen jullie voor vragen over YouTube contact opnemen met mijn collega

    Are you, like, insane?????? Anyway in de oorlogs update van deze maand gaat de site Vriendenvanilse live, met een paar geweldige gecrowdsourcte t-shirts prints. Ik zal deze weken weer eens wat inhoudelijk posten.

    geplaatst op
  • Dood aan marketingatilsemedia, erger ik mij.
    Deel V (een nieuwe update van het front en zoals beloofd wat gratis cursus voor ilse)

    Beste marketingatilsemedia,

    Hier is een klant die zich zorgen maakt over jullie marketing en dan met name jullie promotiestrategie en in het bijzonder je SPAM gedrag. Schrijf een plan waarin het woord emailmarketing en nieuwsbrief niet voor komt. Dat kun je namelijk niet. Als je, als gedachten experiment, nou eens onderstaand plan uitbreidt kun je namelijk best zonder al te veel budget een nieuw beleid initieren.

    Marcom plan visie brainstorm document voor Ilse

    Fase 1 Persoonlijk contact
    Alle klant contacten van ilse met stakeholders klanten/leveranciers zijn vanaf nu persoonlijk. Alle medewerkers van Ilse voegen hun stakeholders toe aan de vriendenvanilse LinkedIn groep. Kijk even welke stakeholder wel op de mail geabboneerd zijn maar geen linkedin connectie hebben, check.
    Elke dag wordt door alle medewerkers een mail gestuurd naar marketing@ilsemedia gestuurd hoe wie een betere stakeholder gemaakt kan worden. Te beginnen met de grootsten.
    Bel op, mail of spreek af en stel de vraag: Zou je ons aanbevelen aan derden? Pas op voor dubbelingen. Alle werknemers van ilsemedia moeten 1 keer per dag een contact mailen (bcc marketingatilsemedia) twitteren, helpen, bellen (liefst met marketingatilsemedia in de bcc) zonder een aanbieding te doen. Gewoon aardig zijn. Gewoon mens zijn. Persoonlijk.
    Onder elke uitgaande mail naar budgethouders van mediainkoop staan links naar RSS feeds met getargete lastminute aanbiedingen. Kwestie van klein php scriptje. Iedere abonnee op de RSS feed krijgt maandelijks een persoonlijke superdeal doorgebeld. Kijk zoiets

    Fase 2 Service geen banners
    Ilse stapt vanaf 1 september volledig over op cpc en targeting. Nieuwe promotionele producten worden in samen spraak Ilse vraagt constant aan hun communities welke dingen fijn zijn. Ilse stopt compleet met eigen tariefkaarten (bannerprijzen is killing) en gaat altijd voor elke klant een speciale deal maken. De norm is dat de NPS moet toenemen door brilliante service. Verzin producten bij bestaande klant problemen. Help bij opzetten google site targeted campagnes. Verwijs door naar adword clubs. Help bij meten. Geef cursus kortingen. Hoe slimmer je klant hoe minder stom werk je doet. Ilse is geen autoriteit of innovatieve uitgever. Ilse helpt mediabureaus en onvertegenwoordigden bij het zo slim mogelijk inzetten van middelen op websites van grote communities. Ook die niet van eigen ilse stal. Dat is het profiel van een servicebureau. Je verkoopt service. Geen banners.

    Fase 3 Fanclub
    Delegeer je reputatiemanagement aan je fans... neemVrienden van ilse als voorbeeld.
    etc... yadayadayada...

    Snap je? Hork! Spammert! Ik ga de lessen hier op MF! kopieren op het blog van vriendenvan ilse Volgende maand meer.

    Met vriendelijke groet Bram Alkema

    geplaatst op
  • Al een tijdje geen post meer van ze gehad. Werkt wel dus. Doe vanaf juni 08 meer op mijn eigen blog dan hier op M! Zal zo nu en dan vriendenvanilse uit de kast halen om cursus mee te geven. Erg leerzaam over hoe het niet moet.

    Lees hier in het engels over wat ik denk van de Meatball en de Sundae

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.