Groei online mediabestedingen in VS stabiliseert

Groei online mediabestedingen in VS stabiliseert

Groei online mediabestedingen in VS stabiliseert

Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC) hebben deze week de voorlopige schatting van de online mediabestedingen in de VS gepubliceerd.

Vorig jaar groeide de Amerikaanse online advertentiemarkt met 25 procent van 16,9 miljard dollar (11,4 miljard euro) in 2006 tot 21,1 miljard dollar (14,2 miljard euro) in 2007. Dat is minder dan de 35 procent in het jaar ervoor. Uitgaande van ca. 300 miljard dollar bestedingen voor de totale Amerikaanse advertentiemarkt, betekent dit een aandeel van nog geen 10 procent voor online advertising.

Net als in Nederland zien we nu dus ook in de VS een afvlakking van de groei in online mediabestedingen. Deze afvlakking is in de VS minder sterk omdat men daar in tegenstelling tot Nederland wel de searchbestedingen meeneemt (ca. 40 procent van het totaal). Search blijft één van de snelst groeiende middelen op het gebied van online advertising.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.