Het Financieele Dagblad en Nyenrode werken samen met LinkedIn

Het Financieele Dagblad en Nyenrode werken samen met LinkedIn

Het Financieele Dagblad organiseert in samenwerking met de Nyenrode Business Universiteit en LinkedIn de FD Career Challenge 2008.

Voor zover ik weet is het voor het eerst dat LinkedIn als partner wordt betrokken in een campagne. Dit zegt ook Liz O’Donnell, International Director bij LinkedIn in het bericht dat ik afgelopen week ontving: “This is the first cooperation of this sort anywhere in the world. LinkedIn is pleased to be a partner in the FD Career Challenge 2008, which offers a fantastic opportunity for LinkedIn members in the Netherlands, as well as a fantastic opportunity for LinkedIn to work with two of the Netherlands’ premier business brands.”

De FD Career Challenge 2008 is een strijd waarin ambitieuze professionals een Part-time MBA aan de Nyenrode Business Universiteit ter waarde van 46.000 euro kunnen winnen. Om de MBA te winnen moeten de deelnemers eerst drie opdrachten volbrengen. De opdrachten staan in het teken van Personal Branding. De eerste opdracht is lid worden van de FD Career Challenge Group op LinkedIn en drie aanbevelingen (recommendations) van relaties te verzamelen. Na nog twee opdrachten worden 50 personen geselecteerd die tijdens een Mini MBA op Nyenrode strijden om 10 Executive Courses en de Part-time MBA. De MBA bestaat uit 6 modules van twee weken, waarvan twee in het buitenland (Stellenbosch en Kellogg University).

Leuke aktie en ik ben benieuwd of LinkedIn vaker zal worden ingezet voor recruitment- en opleidingscampagnes.


Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dag Marco,
    Ik vond het ook een goed idee, maar ik maak me wel zorgen over de profielvervuiling die deze challenge met zich meebrengt. De uitvoering schendt de beginselen van LinkedIn: het faciliteren van waardevolle, professioneel relevante profielen. Er zijn nu duizenden mensen die een vervuilde aanbeveling in hun profiel hebben staan: "A managed B at FD Career Challenge"; de recommendations zijn niet bedoeld voor een eenmalige wedstrijd maar voor referenties over echte werkervaring. Als je LinkedIn relevant wil houden voor recruiters, moet je als LinkedIn niet blind in zo'n initiatief stappen.

    mvg Thijs Sprangers
    zie mijn post met voorbeelden op: http://www.csnblog.nl/archives/282

    geplaatst op
  • De actie is afgelopen, onderstaande mail is zojuist verzonden aan de deelnemers.

    --------------

    Beste R. de Boer,

    De 50 winnaars van de Nyenrode Mini MBA zijn gebeld. Graag nodigen wij jou en de andere deelnemers uit voor een extra georganiseerde workshop Personal Branding in april. Daarmee willen we het enthousiasme waarmee iedereen heeft meegedaan belonen.

    De uitnodiging versturen we volgende week exclusief aan de leden van de FD Career Challenge LinkedIn groep. Dus zorg dat je lid bent en/of blijft van deze groep als jij de andere deelnemers wilt ontmoeten op deze interessante middag.

    Wil jij niet meer lid zijn van de FD Career Challenge Linkedin groep dan kun je je hier afmelden.

    Namens Het Financieele Dagblad, Nyenrode en LinkedIn bedankt voor je deelname en wellicht tot in april!

    Het FD Career Challenge Team

    Nog vragen? Mail naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.