Wereldwijd kopen 875 miljoen consumenten online

6 februari 2008, 07:00

Meer dan 85 procent van de wereldbevolking met een internetaansluiting heeft ooit iets online gekocht. De markt voor webwinkelen groeit daarmee in de afgelopen twee jaar met 40 procent. Dat blijkt uit het laatste ‘Nielsen Global Online Survey on Internet shopping habits’ van onderzoeksbureau Nielsen (via: Twinkle).

‘As our lives become more fractured and cluttered, it isn’t surprising that consumers turn to the unrivalled convenience of the Internet when it comes to researching and buying products,’ zegt Jonathan Carson van Nielsen Online.

Het vorige onderzoek naar de online shopping habits deed Nielsen twee jaar geleden. Toen had 10 procent van de wereldbevolking met een internetaansluiting een online aankoop gedaan.

In Zuid Korea koopt 99 procent van de internetgebruikers wel eens spullen online. In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Japan is dat 97 procent, in de VS 94 procent.

Zestig procent maakt gebruik van een creditcard bij de online aankopen (waarvan 53 procent met VISA), een op de vier consumenten kiest tegenwoordig voor PayPal. Boeken, kleren, dvd’s en muziek vormen de belangrijkste productcategorieen van de online aankopen.

Lees voor meer uitgebreide informatie het verslag van het onderzoek op de site van Nielsen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bart Schrooten

    Wat interessante informatie voor adverteerders en e-commerce bedrijven zou zijn is de manier waarop online consumenten producten zoeken of beter gezegd ontdekken.

    De samenvatting van het onderzoek zegt: “In selecting sites on which to shop, one-third used a search engine or just surfed around to find the best online store.” Beetje vaag.

    Dit levert een enorme mogelijkheid voor adverteerder en online media bedrijf om klanten naar e-commerce sites te sturen door relevante producten te adverteren naast content. Iets wat AdSense doet, maar dan natuurlijk met relevante advertenties direct uit een product catalogus.

    Of zijn er andere meningen?

    Groet,

    Bart @ Leiki


    6 februari 2008 om 12:11
    nikao

    97% van de gebruikers koopt iets online in Duitsland en UK? 94% in de US?

    dat lijken bij nogal forse getallen! ik ken zat mensen die toch echt niet verder gaan dan ‘een beetje mailen, hyven en filmpjes kijken op youtube’ ..


    7 februari 2008 om 07:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief