• Mobile
    wordt gesponsord door

BBC zendt uit via MySpace TV

BBC zendt uit via MySpace TV

Krijg net een persbericht binnen waarin melding wordt gemaakt van het feit dat BBC Worldwide, de commerciële dochter van de BBC, een wereldwijde samenwerking aangaat met MySpace TV en BBC-series als Top Gear, The Mighty Boosh en Robin Hood ook gaat uitzenden op MySpaceTV. MySpace gebruikers kunnen het kanaal van BBC bekijken en zich inschrijven om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe shows. Verder kunnen ze show’s toevoegen op hun persoonlijke pagina’s naar vrienden sturen.

Uniek BBC materiaal wordt via MySpaceTV beschikbaar, waaronder: Robbie Williams en Russel Crowe geïnterviewd door Michael Parkinson,  de populaire autoshow Top Gear met Jeremy Clarkson en adembenemende natuurbeelden van David Attenborough. Daarnaast zijn hoogtepunten uit klassieke series te zien, zoals Doctor Who, Robin Hood, Torchwood en grappige scenes uit The Catherine Tate show, Red Dwarf en The Mighty Boosh.

Simon Danker, Director Digital Media van BBC Worldwide, zei: “MySpace wordt wereldwijd gezien als de belangrijkste sociale netwerksite en deze samenwerking benadrukt onze strategie waarin we beeld van de BBC beschikbaar maken op plekken waar de kijkers te vinden zijn.
MySpaceTV kijkers kunnen hun favoriete programma’s op hun profiel toevoegen, zoals bijvoorbeeld een programma van TopGear. We willen daardoor graag zoveel mogelijk (nieuwe) kijkers bedienen, waar ze zich ook bevinden.”

BBC Worldwide programma’s zijn vanaf nu wereldwijd beschikbaar voor bijna 110 miljoen actieve gebruikers op MySpaceTV. MySpaceTV is beschikbaar in 27 landen in 7 talen waaronder Engeland, Japan, Australie, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italie, Spanje, Mexico, Canada, Nieuw- Zeeland, Latijns-Amerika, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Oostenrijk en natuurlijk Nederland.

Travis Katz, Managing Director International van MySpace zei:”Door deze overeenkomst kunnen onze gebruikers hun favoriete shows, zoals Top Gear en Doctor Who bekijken via MySpaceTV en ze gratis, snel, gemakkelijk en legaal gebruiken op hun profiel of versturen naar vrienden. We geloven dat deze overeenkomst een belangrijke stap naar de toekomst is, waarbij internet partijen en uitzend-organisaties meer gaan samenwerken. ”

Derek Fehmers, Marketing Director MySpace Nederland voegt hier aan toe:”We zijn erg enthousiast over de samenwerking met de BBC. Nederlandse gebruikers van MySpace hebben er nu een fantastisch kanaal bij met legendarisch en unieke shows uit Engeland. Ik zelf heb al de hele Attenborough serie bekeken! Daarbij is dit een interessante stap voor de BBC die nu via MySpaceTV een publiek kan bereiken dat steeds meer TV op internet bekijkt; een win-win situatie voor beide partijen.”

De bekendmaking volgt op een explosieve toename van video’s op MySpaceTV als gevolg van verschillende partnerships met eigenaren van beeldmateriaal en verbeteringen van het gebruiksgemak van de site. MySpace TV is een belangrijk onderdeel van MySpace.com en geeft gebruikers de mogelijkheid om video online te bekijken en te delen met andere MySpace leden.

De BBC programma’s zijn vanaf vandaag te vinden op myspace.com/bbcworldwide.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Wellicht aardig is dat BBC Worldwide al een zeer uitgebreid YouTube-kanaal heeft met op dit moment meer dan 1,600 videofragmenten.

    geplaatst op
  • alleen jammer dat ze maar (zeer korte) clips uploaden op YouTube. Ze krijgen overigens flink wat commentaar van users omdat BBC actief achter de TopGear episodes aanjaagt die door users worden geupload.... BBC wil toch angstvallig in controle blijven?

    geplaatst op
  • @Christian: inderdaad vreemd; waar kan ik daar meer van lezen?

    geplaatst op
  • @Marco lees de comments maar op hun channel
    http://www.youtube.com/profile_comment_all?user=BBCWorldwide&page=1

    Toch zonde dat 'ze' niets geleerd hebben van de muziekindustrie en op dezelfde krampachtige manier de versprijding van hun content tegen willen gaan.
    Kijk naar bijv. de filmpjes van Jeff Dunham, onder andere van uitzendingen van comedy central, maar ook de complete dvd; dat trekt miljoenen kijkers (z'n act met Achmed the dead terrorist inmiddels al meer dan 27miljoen views) en vergroot zijn bekendheid -> volle zalen en meer merchandise verkoop...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.