Vakantiebeurs 2009: Wat wordt jouw online marketingstrategie?

Vakantiebeurs 2009: Wat wordt jouw online marketingstrategie?


Dit jaar is ‘Kleurrijk’ het thema van de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. En dat onderwerp zie je ook wel terug in de verschillende hallen op de beurs. De meeste bedrijven hebben veel aandacht besteed aan de aankleding van hun stand. Zo proberen ze vakantieliefhebbend Nederland te overtuigen van de voordelen van verschillende vakanties, zoals een expeditie naar Antarctica, een rondreis door Venezuela of een kampeervakantie op een boerderij in Nederland.

Samen met Matthijs van den Broek ging ik op pad om er achter te komen of de online strategie voor 2009 van verschillende reisorganisaties net zo kleurrijk is als hun stands doen vermoeden. Wij stelden bij Mambo, Sawadee, Safariplanner, Holidaycars en Djoser de vraag: ‘Wat wordt jouw online marketingstrategie voor 2009?’


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Mis toch wel een beetje online vernieuwingen bij deze partijen met spraakmakende campagnes. Zeker met de crisis kon het wel eens iets lastiger worden in de travelbranche en kun je goede campagnes hard gebruiken.

    Even snel rondje gedaan: Op de site van Mambo niets te vinden op de homepage over de vakantiebeurs. Sawadee toont de tijden van presentaties op de beurs waarom kan ik die niet online zien? Waarom geen live-stream? Safariplanner biedt de mogelijkheid een afspraak in te plannen op de beurs. Niet onaardig, maar een call to action om die afspraak nog eens extra te stimuleren mis ik. Korting? Toegangskaartjes beurs gratis als je ter plekke boekt? Holidaycars meldt niets op hun site over de vakantiebeurs. Djoser heeft op de homepage een ietwat onopvallende tekstlink naar infopage over de vakantiebeurs. Eerste indruk als ik die page bezoek: "die stand is zo oud als de weg naar Rome en heb ik nu wel gezien". Wellicht volkomen onterecht maar op basis van materiaal wat ik zie is dat de indruk die ik krijg. Ook hier aankondiging van DVD-presentaties maar niets online op dat vlak. Gemiste kans, het zou extra trigger kunnen zijn de stand te bezoeken. Wanneer sluit online en offline nu eens beter op elkaar aan en worden de online mogelijkheden ook meer benut?

    En als we het toch over online travel hebben....Australie scoort momenteel goed met the best job of the world ter promotie van toerisme in Queensland. Zowel internationaal als nationaal volop exposure.

    Kosten m.i. minimaal helemaal in vergelijking tot de buzz die het genereert... met dat soort campagnes kun je de concurrentie aan.

    geplaatst op
  • Sawadee is bezig met een inhaalslag op Online gebied, en het streaming aanbieden van bijvoorbeeld reispresentaties hoort daar zeker bij. Wel kiezen wij er voor dat het een offline contact-moment niet in de weg staat..

    geplaatst op
  • Leuke interviews. Jullie hadden ook even bij ons langs moeten komen :-)

    geplaatst op
  • Due to the game being in rumored development since 2003, an online virtual community had steadily clustered around various fan websites regarding Age of Conan: Hyborian Adventures. By February 2005, this informal community was still going strong despite no true public announcement concerning the rumored game. Finally breitling watches , Funcom and Conan Properties LLC jointly confirmed the in-development status of Age of Conan in an official press release on April 20, 2005. Shortly thereafter, a primitive game website debuted and thousands of Conan enthusiasts migrated from their fan sites to the new official forums hosted by Funcom. Many Anarchy Online fans also followed the development of the product due to the involvement of Funcom, who created the Anarchy Online PC series.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.