Google geeft inzichten in online verkopen via Google Checkout

15 januari 2008, 06:08

{title}Het was natuurlijk te verwachten dat Google vroeg of laat informatie met betrekking tot online verkopen zou verwerken in Google Trends en nu is het dan toch echt zover.

Google laat sinds kort informatie zien vanuit Google Checkout, het eigen betaalsysteem. Onderzoek van Future Now geeft aan dat 10% van de Amerikaanse 300+ top retailers het in juni 2006 gelanceerde Google Checkout als optie hebben in het betalingsproces. Hoewel de tool niet erg veel informatie biedt, kan wel inzichtelijk worden gemaakt wanneer online sales piekt voor een bepaald product.

Daarnaast hoor ik van mijn collega Andre Scholten dat Google een pagerank update heeft gedaan.

Tim Bakker
Web Analytics Consultant bij Traffic4u

Tim Bakker is bij Traffic4u werkzaam als Search Advertising en Web Analytics Consultant. Zijn takenpakket bestaat onder andere uit het beheer van een aantal advertising campagnes alsmede uit het geven van training en advies op het gebied van Web Analytics. Zijn kennis van online marketing en usability is daarbij van groot belang. Daarnaast houdt hij een eigen blog bij: Web Analytics Blog. Voor Marketingfacts zal Tim zich richten op nieuws en interessante ontwikkelingen en toepassingen in de mooie wereld van Web Analytics.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    @Tim: even voor de duidelijkheid, heeft die Google PageRank update iets te maken met Google Checkout? Neem aan van niet maar omdat je het er bewust bij schrijft vroeg ik me het even af.


    15 januari 2008 om 06:26
    Tim Bakker

    Je hebt gelijk Marco. De pagerank update staat helemaal los van Google checkout.


    15 januari 2008 om 06:33
    André Scholten

    Ik noemde het meer aan Tim zodat het even genoemd werd. Ik vond een pagerank update niet een los artikel waard 😉


    15 januari 2008 om 06:38
    MaartenThuisen

    Mwa ben met mijn nieuw site naar PR 3 gegaan binnen twee maanden 🙂 Dat nooit verkeerd en dus wel enigzins nieuws waardig!


    15 januari 2008 om 19:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief