Gaat ABN AMRO de dialoog aan met haar klant?

Gaat ABN AMRO de dialoog aan met haar klant?
, ING Groep
@evr
Gaat ABN AMRO de dialoog aan met haar klant?

Enkele weken geleden stipte Daan Josephus Jitta, hoofd directe kanalen en Innovatie van ABN AMRO, het kort even aan tijdens het congres IT & Banking toen hij sprak over de verschuiving van externe platformen zoals Second Life naar eigen bancaire platformen rondom communities; ABN AMRO heeft sinds begin september onder de naam Blackboard een permanent discussieplatform waar klanten suggesties kunnen inbrengen en ook medewerkers van ABN AMRO in deelnemen.

Op zich een prima initiatief, maar de inbreng van ABN AMRO medewerkers die in het forum zouden deelnemen en herkenbaar zijn aan het ABN AMRO-schildje lijkt te ontbreken. Ontwikkelaars van internetbankieren zouden bijvoorbeeld deelnemen aan het forum zo valt te lezen bij de uitleg over Blackboard, maar zelf als de de site wordt betiteld als “een draak van een internetbankier site” met een keurig onderbouwing, ontbreekt de reactie van ABN AMRO. De gebruiker “ABN AMRO Blackboard team” heeft tot nu toe welgeteld twee berichten geschreven en kwam negen dagen geleden voor het laatst op bezoek. Inbrengers van suggesties vragen zich dan ook af of ze serieus worden genomen.

Afgezien daarvan naar mijn mening een prima ontwikkeling alleen laat de opvolging vanuit ABN AMRO (nog) te wensen over.


Delen



Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Tja en dan denk ik toch op deze koude winterse vrijdagmorgen, terwijl ik mijn bureau leeg ruim voor twee weken chillen... niks nieuws onder de zon. Typisch falen van ABN-AMRO op micro niveau. De uitvoering blijft belabberd. Toefje arrogantie en zie daar hoe uitvoeringsniveau en leiding elkaar versterken - in klantonvriendelijkheid.
    Niet het platform is zinnig en bepalend voor de beeldvorming en de procesverbeteringen, maar het gebruik en het dagelijks opereren in deze contexten. Triest, triest, triest.

    geplaatst op
  • Typisch een geval van een bedrijf dat mee wilt doen met de laatste trends, maar geen flauw benul heeft hoe hier invulling aan te geven.

    Mijn mening is dan ook altijd áls je het doet doe het dan goed.

    Op deze manier voelen mensen zich in de maling genomen en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

    geplaatst op
  • Ik denk dat ze de User interface wel eens wat zouden kunnen aanpassen?

    Op onze site was dit ook altijd een groot manco, maar door op het juiste momente de juiste mensen te bereiken, e-mail / sms / telefoon, zie je dat de relevantie, snelheid en actualiteit toeneemt....

    Maar goed, wie zijn wij?

    Ps. Wel goed dat ze het proberen, jammer idd dat de uitvoering nog wat achterblijft.

    geplaatst op
  • KLM heeft http://www.klmbluelab.nl dat gaat erg goed!

    geplaatst op
  • Robeco heeft het Younique Klantenforum. Opgestart februari 2007.

    geplaatst op
  • Interessant initiatief. Bedrijven zetten steeds vaker nieuwe media in om te luisteren naar klanten (denk bijvoorbeeld ook aan Dell IdeaStorm en P&G's VocalPoint en Tremor).

    geplaatst op
  • Het leuke dat KLM ook schrijvers uitnodigd om tijdens speciale bijeenkomsten te brain stormen en deze mensen daar ook voor belooond...

    geplaatst op
  • Het is een grote chaos dat blackboard. Iedereen schrijft wat hij zelf veranderd wil zien... maar 60% van de dingen komen overeen... 30% is compleet onzinnig (klachten over layout etc.) en er wordt ook totaal niks mee gedaan. Als ze nou beginnen met ordenen van zaken zou dat een hoop schelen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.