Top 10 gerelateerde artikelen december 2007

Top 10 gerelateerde artikelen december 2007
, Partner in Content

December is de maand van lijstjes en overzichtjes. Hier komt er nog één: sinds een maand staan onder iedere posting vijf gerelateerde artikelen. Dit als eerste stap naar een meer gepersonaliseerde MarketingFacts.

De top 10 artikelen gerelateerde artikelen:

1. Webdesign Rules #4: Inhoud 65 clicks
2. ReclameReview: Goeiemoggel! 43 clicks
3. Webdesign Rules #3: Marketing 38 clicks
4. Goeiesmorgens wordt Goeiemoggel 32 clicks
5. Achmea zet mes in merken 31 clicks
6. Webdesign Rules #2: Wat is een goede website? 29 clicks
7. Wie zijn de internetmiljonairs onder 41 jaar? 27 clicks
8. Top 20 sites van 2003 26 clicks
9. Na Michiel Buitelaar ook Joris van Heukelom weg bij KPN? 24 clicks
10. Wat werkt wel en niet in online marketing? 24 clicks

De meetperiode liep van 21 november - de dag van introductie - tot en met 17 december. In deze ‘kleine maand’ lag het gemiddelde aantal unieke bezoekers op de berichtenpagina’s op 3.500 per dag. Zij maakten per dag gemiddeld 115 clicks op gerelateerde artikelen. De grafiek:

Conclusies trekken uit deze feiten willen we niet met een clubje insiders in een achterafkamertje doen, maar hier out in the open met jullie.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Okay, als niemand anders reageert: ik moest drie keer lezen om te zien dat het om GERELATEERDE kliks ging. Toen werd het iets duidelijker. Dat er 1 artikel (achmea) in zit uit 2004, 1 uit 2003 en een uit 2006 is opvallend. Vooral de tweede, omdat daar ook het jaartal bij staat.

    In hoeverre dit iets zegt over de relevantie van de artikelen, valt te bezien: het artikel over Achmea stond als tweede resultaat bij een artikel over Ditzo, de nieuwe online verzekeraar van Fortis. In dat artikel stond dat Achmea had gereageerd op een uiting van Ditzo. Wat dan de relevantie is van het artikel "Achmea snijdt in merken", ontgaat mij. Hooguit is het een aardig artikeltje om te lezen (ook mij was het niet ontgaan, ook ik heb geklikt) - maar het was oud nieuws.

    Dus het nieuwe systeem werkt aardig om kliks te krijgen, maar ik vraag mij af of het op lange termijn gaat werken, als de relevantie blijft zoals het nu is.

    geplaatst op
  • Kan er geen datum bij de gerelateerde artikelen?

    geplaatst op
  • @ marc,
    ik snap je vraag naar de datum niet. Het aantal clicks op de gerelateerde artikelen geldt namelijk voor de gehele meetperiode. Of bedoel je iets anders?

    geplaatst op
  • @Ewout: relevantie van de artikelen wisselt en daar wordt aan de achterkant ook aan gesleuteld (heb ik begrepen).

    @Marc: datum van de artikelen zou inderdaad een aardige toevoeging zijn zodat de lezer weet of het nog wel echt relevant is.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.