Europese online mediabestedingen naar 11,5 miljard euro

Europese online mediabestedingen naar 11,5 miljard euro

IAB Europe schat dat de online advertentiebestedingen in Europa in 2007 uitkomen op een totaal van 11,5 miljard euro. Vorig jaar lagen de online mediabestedingen op 8 miljard euro. Dat betekent een stijging van 38 procent. De grootste groei is te zien in Oost-Europese landen (tot 70 procent); in de verder ontwikkelde landen zoals Nederland ligt deze groei beduidend lager.

IAB Europa meldt verder nog dat de belangrijkste ontwikkelingen volgend jaar worden verwacht op het gebied van web TV, mobiel internet, behavioural targeting en social media. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op de individuele verwachtingen van de nationale IAB’s.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.